Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sampo püüab hädas kodulaenukliente
Ülejäänud Leedu pangad on öelnud, et see sunnib neid allahindlusi tegema, kirjutas Leedu majandusleht Verslo Žinios.
"Kui aus olla: meie aitame muuta Leedu kolleege aktiivsemaks laenuturul," ütles Sampo panga juht Aivar Rehe. "Leedu otsib oma lähenemist. Nende laenusektor on tasakaalustatud ning laenu võtvad pered on oma eelarved läbi kaalunud," lisas ta.
"Meil on jaanuarist kampaania, mille kaudu teiste pankade töötajad võtavad meilt laenu. See kampaania on väga edukas ja me jätkame sellega," lausus Rehe. Ta lisas, et kuna pangatöötajad on põhimõtteliselt laenuspetsialistid, võibki seda kampaaniat refinantseerimiseks nimetada. "Sisu on sama, kuid Leedus on kampaania esitus teine," lisas ta. Rehe lisas, et kampaania polnud mõeldud vaid pankuritele.
Rehe rääkis etteruttavalt esimese kvartali tulemustest, et Sampo eristub laenuturul. "Teised pangad on languses. Oleme võtnud teiste pankade kliente, mitte neid kaotanud," märkis Rehe. "Esimene kvartal oli ootuspärane, me ei liikunud langustrendis kaasa. Meie oleme turul suuruselt teine laenupakkuja."
SEB jaepanganduse juht Riho Unt kommenteeris Leedu Sampo refinantseerimise kampaaniat, et probleemsete laenude refinantseerimine on pangale väga riskantne.
"Probleemsete laenude refinantseerimine on pangale väga riskantne ja pakub kliendile vaid lühiajalise lahenduse," ütles Unt. "Tihti lükkab laenu refinantseerimine probleemi vaid edasi, suurendab laenuvõtja laenukoormust ning tõmbab teda veelgi enam võlgadesse. Kindlasti ei tuleks sellise kampaania tulemust hinnata lühiajaliselt."
Nordea panga jaepanganduse juht Olavi Pakkonen ütles, et ei usu, et refinantseerimine teises pangas viiks kliente massiliselt ära, kuna pangad on laenajate suhtes paindlikud. "Püüame olla ajutiselt makseraskustesse sattunud laenajate suhtes võimalikult paindlikud, näiteks pakume kuni kolmeaastast maksepuhkust, tagasimaksegraafiku ülevaatamist, käendaja või lisatagatise kaasamist," selgitas Pakkonen.
"Kui aga kodupank on piisavalt vastutulelik ja pakub kliendile sobivat kompromissi, pole tal põhjust panka vahetada, eriti kui sellega kaasnevad lisakulutused," rääkis Pakkonen.
"Lisaks on oluline märkida, et võlglased moodustavad ikkagi väga väikese osa laenude koguportfellist," lisas ta. "Seetõttu usume, et selline kampaania turgu oluliselt ei liiguta."