Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Intressikulu vähendas Ekspressi kasumit 41%
"Arvestades reklaamituru praegust seisu ning sellest tulenevaid mõjusid meediaettevõtetele, läks Ekspress Grupil esimene kvartal kokkuvõttes hästi. Kontserni kõigis põhitegevusvaldkondades käive kasvas, samas kui Eesti reklaamiturg tervikuna jäi mullustele valimisaastal saavutatud näitajatele paari protsendiga alla," ütles ASi Ekspress Grupp juhatuse esimees Priit Leito.
LHV analüüsiosakonna juht Erki Kert ütles, et kuigi Ekspressilt oodati küll suhteliselt halba tulemust (17,5 miljoni kroonist puhaskasumit -toim), jäi tulemus oodatust veelgi kehvemaks.
Kert märkis, et intressikulu oli suur, aga tema jaoks oli üllatav, et ka teised kulud nii suured olid. Aktsia käitumise kohta prognoosis analüütik, et hind langeb ning soodne ostukoht pole veel kätte jõudnud.
Delfi ostu kohta, mille pärast Ekspressil ka nii suur intressikulu tuli, ütles Kert, et veel on vara öelda, kas ost sellise hinnaga ennast õigustas. "Kui tehtud plaanid suudetakse realiseerida, siis oli otsus õige. Vastasel juhul mitte," märkis analüütik.
Leito sõnul on kontserni kasumit mõjutanud mulluste ostudega kaasnenud finantskulud ja kulum. Samuti mõjutasid kasumit arendused - uued portaalid Eestis ja Leedus ning Delfi tegevus Ukrainas ja Rumeenias.
Leito sõnul on esimene kvartal meediaettevõtetele sesoonselt kõige tagasihoidlikum. Delfi ja Maalehe lisandumisega gruppi on see mõju võimendunud, sest reklaamitulude osakaal kogutuludes on nüüd suurem.
"Vastupidiselt Eesti reklaamiturul toimuvale mõningasele jahenemisele näitab Leedu reklaamiturg tõusu märke," tõdes Leito, viidates interneti reklaamitulu 89protsendilisele ning ajakirjade reklaamitulu 25% kasvule sealsel turul.