Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lõuna-Euroopa veokijuhtide streik võib halvata ka Eestit
Logistikafirma ACE Logisticsi juhi Maanus Mätliku sõnul võivad streigi jätkudes suuremaks kannatajapooleks osutuda tellijad.
"Kui streik peaks jätkuma, võivad kannatada eelkõige need tellijad, kes on tellinud hooajakaupa," sõnas Mätlik.
Mehe sõnul mõjutab veokijuhtide streik ka ACE Logisticut, kuid praegu veel siiski minimaalselt. Teadaolevalt ei ole ükski saadetisega auto streigi tõttu teeblokaadi kinni jäänud.
"Meile mõjub streik force majeure'ina. Veokijuhid on ka enne streikinud, kuid mitte pikaajaliselt. Kui streik suuremaid mõõtmeid ei võta, puudutab see eelkõige sealset piirkonda, kui aga streik peaks suuremaid piire võtma, siis mõjutab see kindlasti ka meid rohkem," rääkis Mätlik.
Veokijuhtide streik mõjutab aga eelkõige tellijat, kellel kaup seetõttu plaanitust hiljem kohale jõuab. Logistikaettevõtja sõnul ei jää kellelgi kaup streigi tõttu saamata, aga kindlasti võib kauba kohalesaabumine mõnevõrra edasi lükkuda.
Kuna vedaja vastutus on piiratud ning tegemist on ettevõtjast olenemata tekkinud olukorraga ehk force majeure'iga, siis ei ole ka klientidel saamata jäänud tulude nõudega kellegi poole pöörduda.
Logistikaettevõtte juhi sõnul on nad oma püsikliente Lõuna-Euroopas toimuvast streigist ja selle võimalikest tagajärgedest teavitanud.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Liidu juht Toivo Kuldkepp ütles, et Hispaania ja Prantsusmaa veoautojuhtide streik tekitab ka Eesti autodele ebamugavusi.
Kõige rohkem kannatavad autojuhid, sest nemad peavad streigi tõttu seal ootama. "Siin ongi küsimus, milles see Eesti autojuht süüdi on, et maailmas kütusehinnad tõusevad," laiutas Kuldkepp käsi.
Streki kui sellist ta vahendina ei pooldanud. "Põhimõtteliselt see streigivärk mulle ei meeldi, see tekitab kogu ühiskonnas pingeid," lausus Kuldkepp.
Nädalavahetusel alanud kütusehindade tõusu vastane protest tähendab suuri kulusid Soome veofirmadele, kirjutas Keskisuomalainen.
Iga päev, kui Soome veoauto peab seisma Hispaania piiril, läheb ettevõttele maksma 500 eurot.
Lehe järgi võib protesti jätkumine tühjaks jätta poodide köögiviljaletid.
Hispaania ja Prantsusmaa piiril on praegu kinni paarkümmend Soome veoautot. Lisaks on kohalikud autojuhid püstitanud teesulud suurte linnade sissesõiduteedele. Protestid võivad kesta veel kaua, sest Prantsuse poolel on juba ähvardatud uute streikidega.