Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Garaažid pole veel kadunud, kuid juurde neid ka ei tehta

    Konutab selline õnnetu parasvöötme tuulise ja vettinud ilma käes ning kuulab vanemate saatusekaaslaste juttu: kunagi olid meil garaažid. Mis asjad need on? Kas garaaže veel enam tehaksegi? Kust neid saab?
    Kinnisvarafirmade kodulehtedel on garaaže suhteliselt vähe: Arco Vara koduleht näitab viit, Uus Maa kuut, Pindi kaht, Lossi kolme, 1Partner kolme. Neistki on mõni tegelikult vaid parkimiskoht.
    Kinnisvaraportaalides on garaažide müügipakkumisi siiski kuni paarsada, üürisoove kaks-kolm korda vähem. Uusi garaaže tõepoolest peaaegu pole, pigem soovitakse vanadestki vabaneda.
    Uute majade juurde enam garaaže ei tehta, ütleb Uus Maa konsultant Eve Kaunis: "Praegusel ajal on rohkem levinud uutele majadele parkimiskorruste ehitamine või ehitatakse eraldi parkimismaju. Sageli eelistatakse parkida ka tasulistes ja valvega parklates."
    Julgelt kolmveerand objektidest on Tallinnas. Suurema osa müügihind jääb 90 000 ja 300 000 vahele ning hinnaskaala ülemine ots on kindlalt kinni kusagil Triumph Plaza taguses sadamakvartalis. Odavaima paiga inimese parimale sõbrale leiab seevastu Nõmmelt.
    Keskmine üür on 500-4500 krooni kuus, ehkki enamik jääb 600-2000 krooni vahele. Kallimad neist sobivad eelkõige äriajamiseks. Näiteks on üks mahukamaid pakkumisi neli garaaži (kokku 280 m") Nõmme keskuses 14 000 krooni eest kuus - tükihinnaks teeb see 3500 krooni, mis jääb isegi alla tipphinna. Et juurde pakutakse lisapindu, sh kontorit, vaevalt keegi seal oma isiklikku tranduletti putitama hakkab.
    Väljaspool Tallinna leidub suuremaidki äriprojekte. Astangul Tallinna külje all saab rentida 185 m" garaaži 5900 krooni eest; kogu garaaži (372 m2) pakutakse 22 000 krooni eest kuus või müügiks 1 800 000 krooniga.
    Harjumaal varieeruvad rendihinnad üpris laialt. Jõelähtme vallas maksab garaaž viie autokoha ja tõstukiga 8000 krooni kuus, Kiili alevikus on aga 1860 m" garaaži kuuüür kümme korda kõrgem, 80 000 krooni. Viimane sobib öeldavasti laoks või tehaseks.
    Garaažide muutumist äripinnaks kinnitab ka Arco Vara maakler Maia Daljajev: "Neid soovitakse aeg-ajalt ärilisel eesmärgil, näiteks väiksema autode või mootorrataste remonditöökoja rajamiseks või laoruumiks."
    Üks ajastu jõuab peagi lõpule: garaaže ehitati, kuni maa midagi ei maksnud. Kuid nüüd kehtib ka parkimises äriklassik Piibelehe käsk: "Ehitage õhku, õhk ei maksa midagi!" Suur osa turul müüdavatest-üüritavatest garaažidest on pärandus nõukogude ajast.
    Kuldsete kätega mehi jääb vähemaks, ent sellele, kes armastab nädalavahetustel oma auto kallal nokitseda, ei suuda koht parkimismajas kuidagi kanaliga garaaži asendada. Nostalgikutel tuleb aga vanade Vene filmidega leppida.
    Tänapäeval rajatakse majaelanikele parkimiskohad. Lahtises ja nähtaval kohal on autot turvalisem hoida, auto on kogu aeg vaateväljas. Vanemate kortermajade juurde kunagi rajatud garaaže ei osteta tänapäeval enam autode hoidmiseks.
    Garaažide hinnad varieeruvad sõltuvalt ehitise asukohast, suurusest, korrasolekust ning vee ja autode remondiks vajaliku kanali olemasolust alates 30 000 kuni 100 000 kroonini.
    Nii nagu kortermajade juurde moodustatakse korteriühistuid, samamoodi on paljude garaažide juurde moodustatud hooneühistuid. Vanasti nimetati selliseid garaažikooperatiivideks.
    Viimastel aastatel garaažibokse eriti juurde ehitatud ei ole. Aeg-ajalt soovivad omanikud oma varasematest aegadest säilinud garaažibokse müüa, kuid neid tehinguid on siiski vähem.
    Nõudlust selliste bokside järele on, kuna neid kasutatakse nii auto hoidmiseks kui ka panipaikadena ja asjade ladustamiseks.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.