Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meremehed nõuavad täna hoiatusstreigiga Tallinkilt palgatõusu
Ametiühingu juhid rääkisid reedesel kohtumisel, et Tallink ei hooli oma töötajatest ja palgaläbirääkimiste asemel hoopis survestab neid.
"Tallink investeerib väljapoole laevandust, hotellidesse ja mujale, kuid Eesti lipu all sõitvad meremehed, töötajad kannatavad," lausus EMSA aseesimees Jüri Lember. "Me ei ole sellega rahul. Tallinkil on venitamistaktika ja nad ei käitu mõistlikult. Enn Pant on öelnud, et see on ametiühingute mäng, kuid see ei ole seda. See puudutab töötajaid."
"Arenguid pole olnud ja esmaspäevaks plaanitud streik on jõus. See hõlmab laevu, mis on sadamas, mitte merel," lausus Lember reede lõunal.
"Läbirääkimiste asemel Tallink hoopis survestab oma töötajaid, inimesed pannakse fakti ette, kas töökoht või ametiühing," lausus EMSA esimees Kaia Vask. "Tahame palgalepet ja selle streigi kavandame hoiatuseks. Streigi eesmärk pole ettevõttele kahju tekitada. Streik on vabatahtlik, kuid me tegime suurematel laevadel küsitluse ning 60 protsenti inimestest oli allkirjaga nõus seda toetama," lausus Lember.
Ametiühingu juht loodab, et juhtkond teeb pakkumise enne streiki. Praegune palgalepe kehtib 1. septembrini. "Meie praegune palganõue pole Tallinkile üle jõu käiv, 158 miljonit on see praegu kokku koos sotsiaalmaksuga," märkis Lember. Tema sõnul kahjustab madal palk ja hooletu suhtumine töötajatesse teeninduskultuuri, põhjustab kaadri voolavust ning võib tekitada ohutusriske.
"Tööandja väidab meile, et streik on ebaseaduslik, kuid seda saab väita vaid kohus. Kui nad tõesti nii arvavad, siis pöördugu kohtusse," lausus Lember.
Tallinki pressiesindaja sõnul on hoiatusstreik ettevõttele arusaamatu. "Kõik, mida ma praegu selle kohta öelda oskan, on see, et see on meie jaoks täielik arusaamatus. Meil on olemas palgakokkulepped nendega," märkis pressiesindaja ning keeldus teistele küsimustele vastamast, visates toru hargile.
EMSA nõuab töötajate võrdset kohtlemist Eesti lipu all sõitvatel laevadel. Tulenevalt 2006. aastal Superfastidele sõlmitud palgaleppest erinevad sama tööd tegevate laevapere liikmete palgad sõltuvalt ametikohast 20-200 protsenti.
Vaatamata Tallinki negatiivsetele tulemustele III kvartalis on firma käive kasvanud ja reisijate arv jäänud samaks. Ametiühingu sõnul ei vähenda nõue ettevõtte konkurentsivõimet, vaid parandab seda, tagades teeninduskultuuri ja ohutust.
Autor: Kaisa Tahlfeld