Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti toidukaup sihib Jaapani turgu

Martin Hanson 17. september 2008, 00:00

"Jaapani turg on meile huvitav," sõnas Saku Õlletehase ekspordijuht Tõnu Kerge, lisades, et Jaapani turule pääsus saavad nad lõplikult kindlad olla alles siis, kui esimene konteiner õlledega on teele pandud.

"Me oleme positiivselt meelestatud. Tavaliselt pikendavad turule sisenemist näiteks pakendamised, litsentsid või igasugused load. Võõrale turule sisenedes peab olema edasimüüja huvi ja usaldus. Seda me siia otsima tulime," sõnas Kerge.

Jaapan on maailma kõige atraktiivsem ja samas kõige nõudlikum turg toiduainete- ja joogitootjatele. See on riik, kus üks Jaapanis kasvatatud arbuus võib maksta 8000 krooni, Soomest pärit seenekilo 2000 krooni või Tokyo kalaturul müüdav Filipiinide lähistelt püütud tuunikala 500 000 krooni.

Toidu- või joogitööstuse ettevõte, mis suudab oma toodangut Jaapani turule viia, omandab ka teistel turgudel justkui kvaliteedimärgi. Tegu on suure ja ahvatleva, aga ka äärmiselt nõudliku turuga, kus toiduainete kvaliteediga kompromisse ei tehta. Jaapani turg on keeruline ja abita on sinna sisenemine äärmiselt raske.

Ito-Yokado grupil on Jaapanis üle 200 suure selvehalli ning maailmas tuntud "nurgapoodide" kett Seven Eleven. Jaapani jaeettevõtjad Eestisse toonud Soomes asuva Jaapani ekspordiassotsiatsiooni juht Eiichi Nagata sõnas, et Eesti toiduainete kvaliteet on äärmiselt hea ning Jaapanis hinnatakse maitset rohkem kui päritolu või kogust.

"Jaapani eri piirkondades soovitakse erinevate maitsetega toiduaineid. Näiteks kui Eesti õlu oleks Jaapani turul 20 protsenti odavam, oleks see ostjale tugev argument Eesti õlle valimiseks. Hind on jaapanlasele oluline," sõnas Nagata.

Nagata lisas, et suurima kalatarbijana on nad huvitatud näiteks meie ahvena ja koha impordist gurmeerestoranide tarbeks. "Jaapan on suundunud taas majanduslangusse ning odavamat toorainet on vaja," sõnas Nagata.

Jaapani turul on juba kanda kinnitanud näiteks kalatootja Maseko, kelle juhid aga intervjuusid ei anna.

Ito-Yokado grupi esindaja Teruhiko Nishio sõnas oma ettekandes, et nemad jaemüüjatena mõtlevad pidevalt, mis välismaistest toitudest jaapanlastele rohkem meeldida võiks. Näitena tõi ta välja Liviko uued kokteilijoogid Shuffle.

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp lootis, et kohtumine oli edukas, kuid nentis, et Jaapani turg on väga keeruline, põhiliselt kultuuri ja käitumiserinevuste tõttu.

"Eksportturule minek on alati raske. Tuleb korraldada turu-uuringuid ning järgida reeglit "ära püüa müüa, mida sina tahad, vaid seda, mida tahetakse sinult osta". Täna see nii oligi," ütles Potisepp.

Jaapanlastele on oluline ka toiduohutus ning nagu selgus eilsetel kohtumistel Livikos ja muudes ettevõtetes, on Eestis see väga kõrgel tasemel. "Jaapanlasele on olulised sertifikaadid," sõnas Potisepp.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:43
Otsi:

Ava täpsem otsing