Tartu kalendritootja investeeris uude tehasesse 100 miljonit

Kadrin Karner 19. september 2008, 00:00

Uus kalendritehas hakkab teenindama kõiki Ajasto Diary Groupi kliente nii Soomes, Rootsis, Norras kui ka Balti riikides. 60 loodavast töökohast on praegu täidetud umbes pooled ning ülejäänud valitakse lähema poole aasta jooksul vastavalt vajadusele ja tehase võimsuse suurendamisele.

Ajasto kalendrite müügi ja marketingi eest vastutava OÜ Büroodisain juhataja Andras Metsa sõnul on insenertehniline töötajaskond leitud ning praegu otsitakse peamiselt masinaoperaatoreid.

Eesti firma Sulemees OÜ eile avatud Ajasto Diary Groupi kalendritehast konkurendina ei karda, sest koos ollakse turul olnud juba kümme aastat.

"Ega nad Eestis midagi rohkem teha ei saa, kui nad siiani on teinud," arvas Sulemehe osanik ja juhataja Mait Puusepp. "See on nii suur firma, et nad võivad sellist investeeringut endale lubada. Meie tegutseme ainult Eesti turul ja teeme Soome natukene."

Kumbki kalendriärimeestest ei usu, et majanduse jahtumine nende äri väga oluliselt mõjutada võiks - kalendreid ostetakse laias laastus kord aastas ja nende hinnad pole väga kõrged.

"Arvan, et kalender on suhteliselt sarnane esmatarbekaup nagu tualettpaber või piimapakk. See ei ole mingi jube investeering, mida peaks ette mõtlema," sõnas Metsa. Samuti on kalender saanud ilukaubaks, mida inimesed soetavad tema välimuse pärast, et sellega seinu kaunistada.

Puusepp usub, et see, kuidas majanduse jahtumine võib neid mõjutada, on näha jaanuaris. "Kui see eelmine kriis oli, siis küll kalendrimüük tagasi ei läinud. Märkmikku ostetakse üks kord aastas ja nii palju raha ikka leitakse," sõnas Puusepp.

"Mis puudutab korporatiivkliente, kes ostavad firmakingitusteks, sealt võib küll tagasilöök tulla. Aga ma ei usu, et väga suur," märkis ta.

Mait Puusepp, OÜ Sulemees osanik ja juhataja
Ma arvan, et see on väga kauges tulevikus, kui kalender võib ära kaduda. Arvutit ju kaasas ei kanna ja teine asi on harjumus. Need põlvkonnad, kes on harjunud kalendrit kasutama, kasutavad edasi. Mis saab sellest põlvkonnast, kes praegu on lapsed, seda ei tea.

Andras Metsa, OÜ Büroodisain juhataja
Ei usu. Samamoodi käis kümme aastat tagasi suurem hirmulaine, et paberajalehed kaovad ära, sest lehed kolivad internetti. Samamoodi on kalendritega. Teatud nüansid lähevad elektrooniliseks, aga inimene on harjunud paberi ja pastakaga märkmeid tegema.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:44
Otsi:

Ava täpsem otsing