Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui oluline on teie ettevõttele osasaamine Eestisse tehtavatest transpordi-infrastruktuuri investeeringutest?

    Meie ettevõtte käive on viimastel aastatel jäänud 700-800 miljoni krooni vahele. Sellest moodustab transpordi infrastruktuuride ehitus hinnanguliselt 80%.
    Lisaks tegeleme ka näiteks maanteede hooldega, asfaltbetooni tootmise ja müügiga, spordirajatiste ehitusega jm, mille osakaalu käibest võiks hinnata suurusjärku 20%.
    Ehitussektorile on ülioluline, et jätkataks kütuseaktsiisist laekuva raha suunamist teedeehitusse ja ühtlasi suudetaks kasutusele võtta kõik planeeritud Euroopa Liidu struktuurifondide toetused Eesti infrastruktuuri ehituseks.
    Kohane on märkida, et teeseaduse järgi peaks suunama 75% kütuseaktsiisist laekuva raha teede ehitusele, remondile, hooldele ja teistele teedega seotud tegevustele - kokkuvõtvalt teehoiuks. Praktikas on see summa oluliselt väiksem kui 75% mootorkütuse aktsiisist.
    Euroopa Liidu struktuurifondidest tee-infrastruktuuriobjektide ehituseks saadavate summade võrra vähendatakse niigi iga-aastas kütuseaktsiisist teedesse suunatavaid rahasid. Seetõttu tähendaks katse mootori-
    kütuse aktsiisist veelgi enam muudeks, teedega mitteseotud kulutusteks vahendeid välja pigistada sisuliselt mootorkütuse aktsiisi ja teehoiu vahelise seose kaotamist.
    Perspektiivis tooks selline tekkida võiv olukord kaasa riigi maanteede infrastruktuuri kokkuvarisemise.
    Peame kahjuks tõdema, et miljardikroonisele aastakäibele vaatamata on meie firma seotus transpordiinfrastruktuuri projektidega peaaegu olematu.
    Meie osalus transpordi infrastruktuuri ehitustel sõltub hankija ehk riigi hankepoliitikast. Lähedases valdkonnas ehk vee- ja kanalisatsiooniprojektide teostamisel on hankija viimasel ajal teinud otsustava kannapöörde turu avamise suunas. Leevendatud on hangetes osalemise tingimusi ja järsult vähendanud üksikhangete mahtusid.
    Sellega on antud suuremale hulgale ehitusfirmadele hangetes osalemise võimalus. Nende tööde maht on meie käibes aastaga kasvanud umbes kolm korda.
    Infrastruktuuri tööde hangetel osaleb aga piiratud arv firmasid, kuna tegu on suurte üksikhangetega, mida hankija pole pidanud vajalikuks tükeldada. Täpsete nõuete tõttu on hangetele kvalifitseerumine enamasti võimatu. Seetõttu ei oska me hinnata, kas ja millises mahus on võimalik konkureerida ja hankeid võita. Vastav kompetents ja kvalifitseeritud personal ning valmidus on meil kindlasti olemas.
    Peame ülioluliseks, et riik leiaks järgnevatel aastatel võimaluse 100% tagada Euroopa Liidu struktuurifondide raha kasutamise, jaotatuna võimalikult ühtlaselt kogu perioodile, mitte kuhjates töid makseperioodi viimastele aastatele. Kas selle juures on riigipoolse rahastamise allikaks kütuseaktsiis või mingid muud vahendid, pole oluline.
    Läbi aegade on Merko Ehituse kontserni Eestis osutatud ehitusteenustest moodustanud transpordiinfrastruktuuriga seotud tööde osakaal ligi kolmandiku.
    Teedeehitus moodustas 10-12% ja muud infrastruktuuri rajatised 20-23% kogukäibest. Lähiaastatel näeme nende valdkondade osakaalu kasvu meie tellimuste portfellis.
    Kuna järgnevatel aastatel on ette näha ärikinnisvara ja elamuehituse mahtude vähenemist, on nii ehitusfirmade kui ka kogu Eesti majanduse jaoks väga suure tähtsusega kasutada ära kõik Euroopa Liidu struktuurfondide rahad.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.