Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ametiühing ja autoettevõtted otsivad palgakompromissi
Pinged maandas eelmisel nädalal aset leidnud kohtumine majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi ja riikliku lepitaja Henn Pärna valvsa silma all. Algatuseks kiideti kohtumisel ministri tublit tööd. Kuigi eelmises Logistikas kritiseeris AEL, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on eelmisel aastal sõlmitud hea tahte lepingus jätnud omapoolsed punktid täitmata, oli AEL nüüd meelt muutnud. AELi direktor Villem Tori oli Juhan Partsi tööga suhteliselt rahul.
Ka ametiühingu liider Peep Peterson tunnustas ministeeriumit lepingus kokkulepitu elluviimise eest. "Eelmisel aastal sõlmitud kolmepoolne leping oli ikka väga kõva sõna," on Peterson ka täna veel rahul.
Ka AEL ja ETTA suutsid omavahel leevendada tekkima hakanud pinget. Vähemalt hakati taas suhtlema. Kui varem võis mõlemalt poolelt kuulda, kuidas teine pool ei ole saadetud kirjadele reageerinud, siis nüüd on kokku lepitud, et kompromiss palgaküsimustes üritatakse leida mitteametlike konsultatsioonide käigus. Kohtumisi nimetatakse mitteametlikeks konsultatsioonideks arvatavasti seetõttu, et AEL ei ole veel saanud üldkogult volitusi palgaläbirääkimiste alustamiseks ametiühinguga. AELi üldkogu peetakse novembri lõpus.
Peterson loodab transpordisektori töötasude järgmise aasta miinimumtariifides AELiga kokkuleppele jõuda detsembri esimese poole jooksul.
Praegu pole kõige tähtsam enam palganumber, vaid see, et inimestel säiliksid töökohad.
See peaks inimeste teadvusesse jõudma. Võib-olla tooks isegi palkade vähendamine inimestele rohkem kasu kui üldse ilma rahata koondamised või töötuks jäämised.
Paljudes sfäärides, näiteks kaubaveos, ongi küsimuseks just töö säilitamine. Ühistransport on veidi teistsuguse iseloomuga, aga olukord on ka siin muutunud.
Autor: ÄP