Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
GM pigistab püsimise nimel viimase välja
Kulude kärpimine on tõhus, aga siiski ühekordne lahendus murele, mis edaspidi on veel sügavam ning võib olukorra veel lootusetumaks muuta.
Praegu veel maailma suurima autotootja tiitlit hoidev General Motors (GM) püüab selle aasta viimase kuu vastu pidada ning igal võimalikul moel enda rahalist seisu parandada.
Autotööstur püüab ellu viia skeemi, mida on teinud paljud rahavajaduses ettevõtted varemgi, müües osa oma kinnisvarast, et see hiljem tagasi liisida.
Müügist tuleb palju raha, mis aitab ettevõtte numbrid korraks väga ilusti läikima lüüa ning tagasiliisimine tekitab iga kuu kulusid, mis saadud raha väga kiiresti ära ei söö. Ja kolima ei pea keegi.
Kui kõik on müüdud, mis müüa annab, kas see tähendab, et kulusid igapäevasest tegevusest enam ei teki? Või tõstab see mingil moel kasumeid? Ei.
Peale selle, et oma hiiglaslike büroohoonete müük praegusel ajal peaaegu võileivahinna eest (müüjal on praegu ilmselt suhteliselt vähe tingimisjõudu, sest rahakaid ostjaid on napilt) ei ole just parim võimalik kinnisvaratehing, jääb ka kasu sellest vaid ühekordseks.
General Motorsile pakub väikest lootust Valgesse Majja asuv uus president, kes autotootjatest väga hoolib ning on lubanud nende ellujäämise eest tõsiselt võidelda. Kuid mis siis, kui plaan ei lähe läbi? Siis on kallimad varad müüdud ja järele on jäänud vaid kohustused.
Mis ei murra, teeb tugevamaks, öeldakse. Kui GM seekord ellu jääb, mida me siiralt loodame, on ilmselt vähe asju, mis ta ühel hetkel murda saaksid.