Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink sai I kvartalis 31 miljonit kahjumit
Samas ootas LHV 40miljonilist kasumit. "Eeldatavasti järgmisest kvartalist avaldavad madalam kütuse hind ning kukkuvad intressid juba märksa positiivsemat mõju Tallinki kasumiaruandele," ütles LHV analüütik Sten Pisang.
Tema sõnul vastasid tulemused suures plaanis LHV prognoosidele. Positiivse poole pealt tõi ta välja, et Tallink on septembris alanud finantsaasta esimese kvartaliga vähendanud oma laenukohustusi peaaegu 500 miljonit krooni. Praegu on LHV-l Tallinki aktsiale neutraalne soovitus.
Tallinki brutokasum kahanes esimeses kvartalis 7 protsenti. Samas käive suurenes 111,1 miljoni kroonini - eelmise majandusaasta esimese kvartaliga võrreldes 3,8 protsendi võrra.
Tänu reisijate arvu kasvule kerkis reisijateveost tulenev käive ligi 13 protsenti 262 miljoni kroonini. See kompenseeris ja ületas kaubaveotulude 142 miljoni krooni suuruse vähenemise. Käive suurenes enim ehk 104 miljoni krooni võrra Eesti-Soome liinil.
Koos ümberkorraldustega vähenenud liiklusintensiivsusele Saksa liinil on oodata väiksemaid kaubaveotulusid ka tulevastel perioodidel, reisijateveo olukord on praegu jätkuvalt tugev, teatas Tallink.
Viking Line Eesti OÜ juhi Inno Borodenko sõnul on nende seis Tallinkist parem. "Tallink on ehitanud, neil on võlgu rohkem, seetõttu on meie seisukord parem," kommenteeri ta konkurendi kvartalitulemusi.
Kaubamahud on vähenenud ka Viking Line'il, samas reisijate arv püsib stabiilne. "Inimesed ikka sõidavad, eriti Soomest Eestisse tööle ja vastupidi," märkis Borodenko.
Kaubavedude vähenemine tuleb tema kinnitusel majandusolukorrast. Samas avaldas Borodenko lootust, et kaubamahud taastuvad pisut, sest pühadejärgne periood on loium ja tavapärast aktiivsust veel näha pole.