Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Praegusel turul on klient kuningas
Üritusturunduses, nagu teisteski valdkondades, on praegu ettevõtete olukord erinev. Ühel on käed tööd täis, teisel pole olnud kolm kuud peaaegu ühtegi klienti. Edu saavutamise valemit on raske tuletada, vastasel juhul ebaedukaid ettevõtteid maailmas polekski. Küll aga on kõik turundajad nõus, et hinnapoliitikas tuleb praegusel ajal olla paindlikum.
Mirka agentuuri ürituste korraldaja Kateriin Voites rääkis lehele, et ei õhtujuhid ega esinejad pole hindu naljalt nõus langetama, nii mõnelgi esinejal viimati veel eelmise aasta lõpus tõusnud hindadest püütakse üsna kramplikult kinni hoida. Pigem pühenduvad hobikorras tegutsejad edaspidi vaid põhitööle, niivõrd vastuvõetamatu on osa tegijate jaoks headel aegadel kehtestatud hindade alandamine. Agentuurid ennustavad jõudsamat esinejate hinnasula alles selle aasta lõpuks. Aripaev.ee küsitluses vastas 35% vastajatest, et suvepäevad jäävad sel aastal ära ning 23% vastanute organisatsioonides pole toimumist veel otsustatud. Nii mõnedki ettevõtted, kus üritused toimuvad, on valmis varasemaga võrreldes korralduse puhul ise rohkem tegema, seda kuni iselaulmise ja lihagrillimiseni välja.
Samas on keeruline aeg majanduses lausa vajalik turu korrastumiseks - seda nii ebakvaliteetsete tegijate kui ka konkreetse eesmärgita ilmavalgust näinud ürituste vaatenurgast. Heade aegade valguses ei pööranud ettevõtted sageli valitud tegevustele ning kulutustele piisavalt tähelepanu, rahulduma kiputi ka pinnapealsete lahendustega.