Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud autode põud ootab ees

    Veho Eesti kasutatud autode ja autode komisjonimüügi osakonna juhataja Urmas Kariku sõnul saavad nad pidevalt e-kirju, kus soovitakse liisingut selle lõppedes 3-5 aastat pikendada.
    "Seoses sellega ei tule enam nii palju autosid müüki nagu enne. Vanasti oli autode vahetus nagu sokkide vahetus," märkis Karik.
    Samuti on Veho täheldanud, et kui varem maksti autovahetuse vaheraha liisingusse sisse, siis ka see on lõppenud. Autosid ei vahetata, kuna vaheraha ei teki, lisas Karik.
    Amserv Auto müügi- ja turundusdirektor Margus Nõmmik ennustas odavamate kasutatud autode põuda. "Defitsiit võib tekkida suurusjärgus kuni 150 000 krooni maksvate autode osas," selgitas ta.
    Need, kes siiani autosid Saksamaalt treileritega tõid, pole enam võimelised tooma ja kasutatud autode maht turul väheneb, põhjendas Nõmmik.
    Kallimaid autosid - mida võtavad hätta sattunud klientidelt ära ka pangad -, on turul küll, märkis ta.
    Nõmmik nentis, et kui enne oli Eestis väga palju kasutatud autode müügiplatse, siis praeguseks on mitmed nendest tegevuse lõpetanud, kuna autod jäid seisma ja pangad äritegevust enam ei finantseerinud.
    Info-Auto turundusjuhi Tiit Lillipuu sõnul tuleb defitsiit ilmselt populaarsemas hinnaklassis ehk 50-100 000 krooni vahel. "Eks ta on ikka pigem praegusest majanduskriisist tuleneva automüügi languse üks tulemus, tõusvas majanduses seda vaevalt toimuks," märkis ta.
    "Hinnad on juba praegu kõvasti alla läinud ja arvata võib, et suurema mootoriga või janusemate autode ja luksusautode hinnakukkumine tuleb suur. Juba praegu on väga raske oma janust autot selle väärtusega maha müüa, mida inimene ise arvab," rääkis Lillipuu.
    Tema sõnul on nõudlus pruugitud autode vastu kasvanud arvestades, et uusi autosid müüakse vähem, aga inimeste sõiduvajadus ei kao. "Põhja saavutamine ei ole ajaliselt ega ka rahaliselt kaugel," ütles ta kasutatud autode hinna kohta.
    Swedbanki teatel ei näe nemad autode järelturul defitsiidi teket. "Praegused arengud turul seda tendentsi ei kinnita. Minu hinnangul näeme me pigem veel mõnda aega müüki tulevate kasutatud autode mahu kasvu," ütles panga varapõhise finantseerimise juriidilise osakonna juhataja Sven Jürgenson.
    Hindadele prognoosib pank languse aeglustumist.
    Kasutatud autode defitsiidi saabumise väide on kahtlemata väga intrigeeriv, kuid mina isiklikult sellega päris nõus ei oleks.
    Peamiseks põhjuseks on liisingusse tagasi toodud või liisingu poolt ära võetud autode hulga kiire kasv viimase poole aasta jooksul ning samuti soovivad ka mitmed ettevõtted ja eraisikud kulude kokkuhoiu eesmärgil autoparki vähendada.
    Praegu on Eesti turul näha pigem kasutatud autode ülepakkumist ning see survestab tugevalt kasutatud autode hindu.
    Samuti ei ole Eesti kasutatud autode turg suletud ja kui siin peakski mingil põhjusel pakkumine vähenema, siis kompenseerib selle kindlasti kasutatud autode sissetoomine teistest Euroopa riikidest.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.