Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millised on Tartu linna kaks suurimat probleemi?

    Margus Tsahkna, IRL
    Põlise tartlasena jälgin murega Tartu käekäiku. Tartu vajab värskust, mõttejulgust ja tegutsemist. Praegune linnavalitsus tegeleb pigem võimu hoidmise ja enese õigustamise kui linna arendamisega kodanike huvidest ja vajadustest lähtudes.
    Markantseimaks näiteks on uus sild Tartu kesklinnas, mille algseks maksumuseks oli kavandatud 40 miljonit, kuid lõpphinnaks sai üle 160 miljoni krooni. Seda ajal, kui Tartu perede suurimaks mureks on lasteaiakohad ja lastehoid, millele pole linn suutnud aastate jooksul lahendust pakkuda.
    160 miljoni krooni eest oleks pidanud looma 350 uut lasteaiakohta ning soodustama päevase lastehoiu võimaluste loomist. Meie prioriteet on Tartusse luua uusi lasteaiakohti, sest see on kodanike pakiline mure.
    Teine üha paisuv mure on liikluskoormuse kasv, mille leevendamise võti on ühistransport. Kuna bussiliiklus peaks olema mugav, puhas ja vastama Tartu elanike ja külaliste sõiduvajadusele, siis kavatseme käivitada linnaosi ühendavad kiirliinid, mida teenindavad suured bussid. Elamupiirkodades sõidaksid väikemale reisijate hulgale sobivad väikebussid, mis on odavamad ja tekitavad ka vähem müra ja reostust.
    Ühistransport ei ole ainult hankekonkurss ja vedajale makstava dotatsiooni suurendamine - linn peab aktiivsemalt ühistranspordi korraldamisse sekkuma.
    Aadu Must, Keskerakond
    Tartul on olnud head planeerijad, aga takerdunud haldusreform, teosammul maade munitsipaliseerimine, mõnikord ka üleväärsuskompleks naabrite suhtes on arengut pidurdanud. Praegu räägitakse masust ja täpest, pärast valimisi ilmselt ka linna kõhnast eelarvest. Laekumised vähenevad, laenuprotsendid ja püsikulud söövad eelarveraha ühest, keskvalitsuse kärped teisest otsast. Seda enam aega peame kulutama kvaliteetsele planeerimisele, läbirääkimistele valdadega kõigile sobiliku Suur-Tartu poole liikumiseks. Mõne liiklusummiku lahendame ehk muutuvsuunaliste sõiduradadega, slummistuva Annelinna liiklus- ja parkimisprobleem vajab siiski kohest abi - praegu ei pääse sinna isegi päästetehnika.
    Koht Eesti-siseses tööjaotuses - Tartu on Eesti haridus-, teadus-, kultuuri- ja meditsiinipealinn, Tartu on võimeline olema Lõuna-Eesti arengumootor. Need riigid, kes mõtlevad ainult kriisi üleelamisele ja töötust labidamehest lillekujundaja või arvutiinseneri koolitamisele, maksavad veel kaua võlgu. Seevastu need, kes kasutavad kriisi struktuurseteks ümberkorraldusteks ja koolitustöö tõhustamiseks strateegilistes valdkondades, tagavad riigi majanduse konkurentsivõime. Tartu potentsiaali ärakasutamise oskusest sõltub, kas Eesti valib esimese või teise variandi.
    Urmas Kruuse, Reformierakond
    Tartu linna arengu seisukohalt on olulised kiired ühendusteed ja head liikumisvõimalused. Seda nii Eesti-siseselt kui ka muu maailma mastaabis. Nüüd, mil Tartul on pärast aastatepikkust sihikindlat tegutsemist rahvusvaheline lennuühendus, ootab taastamist normaalne rongiliiklus ning väljaarendamist maanteede võrgustik.
    Praegu võtab tartlastel Tallinna-sõit tunduvalt rohkem aega kui lennureis Stockholmi või edasi-tagasi Riias käik. Lisaks on küsimuse all liiklusohutus. Liiklemisvõimalusi parandab Tartu nn sajandiprojekt - linna idapoolse ringtee väljaehitamine. See tähendab 10kilomeetrise ümbersõidutee ja uue silla ehitust üle Emajõe, mis puudutab pea iga tartlast - kesklinna õhk saab puhtamaks ning linlaste jaoks muutub liiklemine kiiremaks ja mugavamaks.
    Ümbersõidutee kiirendab ka lähivaldade elanike ja Tartust läbisõitjate liiklemist, sest idaringtee hakkab ühendama linnast mööduvaid maanteid, mis võimaldab kogu transiitliikluse linnast välja suunata.
    Juba aastaid positiivset iivet nautinud linnas on tekkinud terav lasteaiakohtade probleem. Lahendusena on tagasi pöördutud erasektori poole: linn on sõlminud lepingud mittetulundusühingutega, kes munitsipaallasteaedadele lisaks lastehoiu teenust pakuvad.
    Jarno Laur, SDE
    Sotsiaaldemokraatliku erakonna peamised prioriteedid on avatud linnajuhtimise tagasitoomine, linnaliikluse ja ühistranspordi korrastamine.
    Probleem on linna tegutsemine Reformierakonda koondunud sõpruskonna huvides. Ettevõtluskeskkonna avamine ideedel, mitte sidemetel põhinevale konkurentsile on uute töökohtade ja innovaatilise ettevõtluse arenemise peamine eeldus.
    Näeme linna uuenduste eestvedajana, sest energiasäästuprogramm ja ambitsioonikus taastuvenergias ei ole kokkuhoiu-, vaid uue kasvu eesmärgid. Energiatõhususe kriteeriumi lisamine hangetesse, taastuvkütuste kasutamine ühistranspordis ning prügi ja reovee muutmine energiaks võimaldavad Tartul uuenduste vedurina tuua linna targad töökohad.
    Tartu liiklusega ei ole rahul ei jalakäija, rattur, autojuht ega ka ühistranspordi kasutaja.
    Keskendume ühistranspordile. Kvaliteedi tõstmiseks ja paindlikkuse suurendamiseks loome linnale kuuluva bussifirma, mis tagab dotatsiooni kasutamise läbipaistvuse ning annab võimaluse investeerida Euroopa struktuurivahendite toel innovaatilistesse lahendustesse, muu hulgas biogaasi kasutamisse. Elektroonilise pileti rakendamine on aga sõitjate vajaduste kohase liinivõrgu ja -graafiku kujundamise eelduseks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.