Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Välisvedajale lubatud vaid ajutised juhuveod

    Paari kuu eest pöördusid Eesti veofirmad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole, uurimaks, mis alustel osutavad kahel Nordecon Infra Virumaa tee-ehituse objektil teenust Läti veokid. Ministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene kinnitas, et politsei käis objekte kontrollimas ning tõepoolest tuvastati, et veoteenust osutavad lätlased.
    "ELi määrus, mis reguleerib kabotaažvedusid, jõustub eeldatavasti kevadel. Meil on vedude reeglistik sõnastatud praegu vaid väga üldsõnaliselt: teha võib juhuslikku laadi vedusid. Pikaajaliste lepingute sõlmimine, mida on kahtlemata ka veod teede-ehitusel, sinna alla kindlasti ei lähe," selgitas Vene.
    Uus määrus hakkab asendama praegu kehtivaid, mille järgi võib ilma erilubadeta teha teises ELi liikmesriigis pärast rahvusvahelise veo raames koorma mahalaadimist maksimaalselt kolm kabotaažvedu seitsme päeva jooksul.
    Oktoobris maanteeametile, erialaliitudele ja ettevõtetele saadetud märgukirjas palub ministeerium ettevõtjatel, kelle hankelepingud on seotud riigisiseste autovedude tellimisega, lisada oma hankelepingutesse tingimused, mille kohaselt peavad ettevõtjad välisriigi registreerimismärkidega sõidukite kasutamisel riigisisestel vedudel järgima Eestis kohaldatavaid kabotaažvedude nõudeid. See tähendab, et enne kabotaažveoteenuse osutamise algust peab vedaja kindlasti taotlema sellekohase loa.
    "Riigihangete puhul tuleks täpsustada hankemenetluse reegleid: milliseid tingimusi alltöövõtjatele ja vedajatele rakendada. Teenus peab vastama autovedu reguleerivatele õigusaktidele. Seaduserikkumise puhul, nt kui Läti vedaja tuleb Eestisse kabotaažvedu tegema ja rikub ajutisuse põhimõtet, saab karistada vaid vedajat," rääkis Vene.
    "Välisvedajate Eestis tegutsemine häirib juhul, kui nad sisenevad riiki ja teevad vedu, millel puudub ajutine iseloom. Eestis pole paraku täpselt kehtestatud, mida see "ajutine" tähendab," nentis autoettevõtete liidu direktor Villem Tori. Tema hinnangul pole välisvedajate kasutamine näiteks teede-ehitusel ajutise iseloomuga, kuna tegemist on ühe konkreetse objektiga, millel on algus- ja lõpptähtaeg.
    Massilist veoteenuste osutamist lõunanaabrite poolt ei kinnita ei Vene ega Tori. "Probleemi ulatust on raske hinnata. Rikkumise saab tuvastada vaid politsei. Tõsi, on näha teiste riikide numbrimärkidega sõidukite tegutsemist Eestis, aga kahtluste korral tuleb tegevusse astuda järelevalveorganitel. Veose tellija saab kontrollida ja vaadata, kellele on teenuste eest makstud," sõnas Tori.
    Põhjus, miks mõned ettevõtjad välisriikide vedajate teenuseid eelistavad, on Eesti vedajatest madalam hind.
    "Mida selle madala hinna all mõeldakse? Kui välisvedaja teenus on näiteks 15% odavam, siis see tähendab, et riigil jääb 15% makse saamata," märkis autoettevõtete liidu direktor Villem Tori.
    EST Trans Kaubaveod ASi omanik Sulev Saareväli pole välismaalaste maksuvaba tegutsemisega Eestis rahul. "See on loomulikult ebavõrdne! Iga päev lätlased-leedulased tambivad hindu alla," avaldas ta pahameelt. Saareväli sõnul pole vedajatel siinkohal erilist otsustusõigust, kuna tegemist on riikidevahelise kokkuleppega.
    "Skandinaaviamaade vedajad ei tule siia oma maksusüsteemi tõttu tiirutama. Vaadates aga lätlaste-leedulaste poolelt, siis majandusolukord on ju neil kehvem," sõnas Saareväli, kes loodab, et ka Lätis-Leedus saabub aeg, mil maksutrikkidele enam läbi sõrmede ei vaadata.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.