Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Emotsioonist rõõm suurem kui asjast

Kairi Oja 20. november 2009, 00:00

Majanduslangusel on ka häid külgi - see paneb väärtuseid ümber hindama ning rõhuasetusi muutma. Paljud materiaalsed kingitused on oma kohta loovutamas mittemateriaalsetele, töötajaid või koostööpartnereid peetakse aasta lõpu puhul aina rohkem meeles, kinkides elamust ja emotsioone.

Janek Reimal üritusturundusettevõttest OÜ Broadline soovitab kolleegidele, klientidele või partneritele mõeldud kingikotti sokutada kindlasti mõni üllatus meeldejääva emotsiooni näol. "Meie hinnangul on parim viis luua ja säilitada positiivseid ning toimivaid suhteid, kinkides või luues erinevaid elamusi ja emotsioone reaalsete olukordade kaudu. Ühised lõbusad läbielamised või spetsiaalselt ettevalmistatud, ootamatud ning üllatavad olukorrad jäävad enamikule inimestele sügavamalt meelde kui imeilusas pakendis esemed," lausus Reimal.

Event Mastersi loovjuhi Valdo Jahilo sõnul on nüüdseks osa ettevõtetest traditsioonilistest firmakingitustest loobunud, enam on hakatud kingituste tegemist enda jaoks rohkem lahti mõtestama. Jahilo soovitab mõelda, mis peaks teise juures pärast kingituse saamist muutuma - kas peaks muutuma tema käitumine, peaks see kingitus teda kallutama või korrigeerima suhteid. Ehk siis, mida soovitakse kingitusega muuta.

Võimalusi lihtsate vahenditega hea emotsioon kinkida on mitu. "Näiteks mõni heategu - viia koos metsa loomadele süüa või ehitada neile söögialused, veeta mõned tunnid lemmikloomade varjupaigas, värvida kusagil üle mõni plank või parandada ühiselt midagi. Kõik need tegevused annavad inimesele rahulolu ning loovad jõuluajal ilusa ja puhta tunde," rääkis Jahilo.

Märke väärtuste muutumisest on tunda - Jahilo sõnul on selgelt tajutav tervise ja keskkonnaga seotud kingituste eelistus, populaarne on ökoteema laiemalt. "Näiteks spordihuvilisest partnerile võiks kinkida osavõu Tartu suusamaratonist või Elioni maastukuratta sarjast.

Nii korraldati eelmisel aastal toonasele Hansapangale üritus nimega Road Trip. "See oli üritus, kuhu olid oodatud kõik autosid müüvad firmad oma ekipaažidega. Paarsada inimest, kes ettevõtmisest osa võtsid, aitasid parandada Kalevi staadioni tribüüne - pinke puumaterjaliga lappida, värvida, tribüüni koristada ja sellele värskemat ilmet anda. Umbes tunnike tööd, aga tehtud sai päris palju," meenutas Jahilo. Aasta varem sai sama ürituse raames üheskoos üle värvitud Türi raudteejamas seisev vana eksponaatvedur. Üheskoos tehtud tegu liidab inimesi ning jätab maha konkreetse jälje.

Kui materiaalsust siiski mängu tuua, võiks võtmesõnaks olla isetegemine. Ei ole keerukas näiteks raamida ettevõtte peol või spordipäeval tehtud fotod ning üllatada iga töötajat just temast tehtud pildiga.

Siim Silland üritusturundusettevõttest Elamusstuudio meenutas, kuis aastate jooksul on nende ettevõttele pühadeks kingitud igasuguseid asju, nagu kaarte, piparkooke ja alkoholi, kuid meelde jäävad asjad, mis meenutavad mingit ühist tegevust. "Näiteks kinkis üks klient meile kraadiklaasi, sest tema aasta kõige tähtsaimal üritusel oli tavapäratult külm ilm ja puhus kõva tuul. Kuna sinna midagi parata ei saanud, leppisime mõlemad olukorraga, hoidsime tuju kõrgel ja nüüd aastaid hiljem kraadiklaasi vaadates tulevad ühised mälestused kohe meelde."

Oluline pole kingituse väärtus, vaid selle mõte. Mida personaalsem, seda väärtuslikum kingitus on, leidis Silland.

Rotermanni kvartal pakub võimalust teha hakkamist täis inimestel oma kätega jõulukink.

Rotermanni kvartalis on erinevad töötoad, kus on võimalik juhendajate kaasabil ja väikse raha eest paari tunni jooksul kas praktiline või kunstipärane kingitus meisterdada.

Kalevi Šokolaadipoe maiustuste meistrikojas on võimalik õppida martsipani maalimist või šokolaadikommide ja maiuste valmistamist. Avatud on stuudiote loovala, kus näeb sündimas maale, graafikat, sisustustekstiile ja ehteid. Toimuvad õpitoad, kus on võimalik valmistada lihtsamaid ehteid, valmistada pakutrükki ja klaasimaali.

Ökosalongis Harmonia saab oma head soovid salvestada isetehtud sojavahast küünlatesse, isetehtud seepidesse või hoopis oma käega valmistatud lõhnavette.

Maarja Mänd, Eesti Loto turundusjuht
Oleme mõnelgi aastal korraldanud oma koostööpartneritele tänuürituse, kus tähtsamaks tegevuseks on külaliste enese panus heategevuse kaudu.

Meie eesmärk on olnud kinkida mõnusaid emotsioone ja meeldivaid mälestusi. Teadupärast on andmisrõõm kõige suurem rõõm. Tagasiside olnud ääretult positiivne. Nii oleme näiteks viinud õhtupimeduses läbi lume üheskoos loomadele toitu ja kevadel istutanud riigimetsa kuusepuid.

Pigem oleme püüdnud kogeda ja jäädvustada positiivset emotsiooni ning rõõmu koostegemise üle. Ei usu, et selline üritustegevus on sobiv lahendus vaid majanduslanguse ajal, pigem on oluline olla nutikas ja leida rohkem lahendusi, tänamaks ja tunnnustamaks kas oma kolleege või koostööpartnereid. Ja seda igal ajal.

Annika Loik, ASi Riigi Kinnisvara turundusjuht
Küllap on mugav osta kingituseks järjekordne kruus või küünal, soovitan aga vahelduseks kaaluda hoopis emotsioonide kinkimist. Näiteks külastasid septembris RKASi kontorihoone avamise puhul rentnikke Eesti Posti vormirõivastes "laulvad kullerid", kes toimetasid hommikul klientidele maitsvad kringlid. Laulvad kullerid mõjusid tööpäeva hommikul väga värskendavalt. Uudis kullerite ringkäigust levis kulutulena ja kõrgematele korrustele jõudes oli rahvas juba ootel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:59
Otsi:

Ava täpsem otsing