Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hea kingitus peab rääkima lugu

Urve Vilk 20. november 2009, 00:00

Intervjuu OÜ Firmakink tegevjuhi Riho Vaheriga.

Milliseid tendentse firmakingituste vallas näha võib?

Mõiste firmakingitus on meie valdkonnas kasutamiseks mõneti vale, paljud asjad, nagu logoga pastakad, ei ole üldse kingitused.

Tooteid, nagu firmariided ja logodega pastakad, millega rõhutatakse pigem korporatiivset idenditeeti või firma väärtuseid, tuleb vaadata ühe turunduskanalina. Nagu saame teha reklaami televisioonis, ostes sinna reklaamiaega, nii saab osta reklaami antud kanalis, kusjuures ise saab valida, kuhu kanal levib.

On loomulik, et kui ma töötan Elionis, on mul seljas Elioni särk, rinnas Elioni märk ja käes Elioni pastakas. Me ei tea, millise potentsiaalse kliendi juurde meie töötaja selle pastakaga satub. Logo eksponeerimise mõte on, et inimestele kinnistuks firma sümboolika. Reklaampastakas, -kruus ja -särk või odavam sümboolikaga kink kliendile on üks osa oma märgi kinnistamisest, see ei ole kingitus.

Mis kingitusi puudutab, siis neid tehakse erinevaid, kes rõhub hinnale ja eksklusiivsusele, kes sellele, et kingitus väljendaks mingeid sümboleid.

Meil on suur hulk katalooge, iga kataloog sisaldab 3000-5000 toodet ning me puutume ikka pidevalt kokku sellega, et klient ütleb, et ärge tooge mulle seda kataloogi, me tahame midagi uut. Keegi ei mõtle, mida asjadega teha saab. Asjast ei tee kingitust tema hind ega see, et teeme sinna peale logo. Kingitusest teeb kingituse lugu: kas toode räägib ise lugu, sõnum, mis on asja peal räägib lugu või siis lugu tekitatakse situatsiooniga, kuidas ja kus asi üle antakse.

Kas pigem eelistatakse praktilisi või lõbusaid kingitusi?

Kõige suurem häda on, et pigem tahetakse kingituse valimine ära delegeerida, öeldakse, et mõelge ja pakkuge midagi välja.

Siis istud ja mõtled firmale, kellest sa midagi rohkem ei tea, kui internetist leiad, et mida võiks ta kinkida oma kliendile või töötajale või kolmandale inimesele, keda sa ei tea. Valmis nägemusega klient naljalt meie juurde ei tule. Seetõttu on kingituse mõiste ka veidi devalveerunud.

Aeg on selline, et kõik liigub suunas, mil iga liigutuse jaoks on olemas firma ja teenus. Ka kodustes majapidamistes tehakse midagi ise aina vähem. Lihtsam on minna ja poest osta.

Aga pigem eelistatakse asju, mis on kogu aeg ja võimalikult kaua reaalselt kasutatavad.

Kuidas masu teid mõjutanud on?

Paljud suured kliendid on sel aastal ära kadunud. Ka hinnaklassid on odavamaks läinud ning kogused on väiksemad.

Meil läksid eelmise aasta jooksul paljud töötajad välismaale, nii et meie töötajaskond on ka väiksem. Seda arvestades on meie käive langenud kuskil 50 protsenti. Kui kõik inimesed oleksid kogu aeg tööd teinud, oleks käibe langus ehk 20-30 protsenti. Aga eks tööd tuleb teha praegu oluliselt rohkem, töö iseloom on aktiivsemaks muutunud. Umbes nii, nagu see oli kümme aastat tagasi. Midagi katastroofilist ei ole, lihtsalt aeg, kus ise ei pidanud palju tegema, sai otsa.

Mida soovitate jõulukingituse tegemisel silmas pidada?

Ärge jätke kingitusi tegemata, sest inimesed ootavad kinki. Kas töötajatele või klientidele on see hea aeg tekitada soov andmise aktiga vastata. Kui sõidad jõulude ajal sõprade juurde ja keegi teeb sulle kingituse, ilma et sa oleksid seda oodanud ja selleks valmistunud, siis tekib süütunne, et kuidas ma võtan kingituse vastu, ilma et mul oleks midagi vastu kinkida.

Reklaamvaldkonnas toimib see samamoodi, inimestel tekib isetu soov millegagi vastata, tekib tunne, et kui kingitust anda pole, siis võin vähemalt tellimuse teha. Selleks reklaamkingitusi tehaksegi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:59
Otsi:

Ava täpsem otsing