Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea kingitus peab rääkima lugu

    Intervjuu OÜ Firmakink tegevjuhi Riho Vaheriga.
    Milliseid tendentse firmakingituste vallas näha võib?
    Mõiste firmakingitus on meie valdkonnas kasutamiseks mõneti vale, paljud asjad, nagu logoga pastakad, ei ole üldse kingitused.
    Tooteid, nagu firmariided ja logodega pastakad, millega rõhutatakse pigem korporatiivset idenditeeti või firma väärtuseid, tuleb vaadata ühe turunduskanalina. Nagu saame teha reklaami televisioonis, ostes sinna reklaamiaega, nii saab osta reklaami antud kanalis, kusjuures ise saab valida, kuhu kanal levib.
    On loomulik, et kui ma töötan Elionis, on mul seljas Elioni särk, rinnas Elioni märk ja käes Elioni pastakas. Me ei tea, millise potentsiaalse kliendi juurde meie töötaja selle pastakaga satub. Logo eksponeerimise mõte on, et inimestele kinnistuks firma sümboolika. Reklaampastakas, -kruus ja -särk või odavam sümboolikaga kink kliendile on üks osa oma märgi kinnistamisest, see ei ole kingitus.
    Mis kingitusi puudutab, siis neid tehakse erinevaid, kes rõhub hinnale ja eksklusiivsusele, kes sellele, et kingitus väljendaks mingeid sümboleid.
    Meil on suur hulk katalooge, iga kataloog sisaldab 3000-5000 toodet ning me puutume ikka pidevalt kokku sellega, et klient ütleb, et ärge tooge mulle seda kataloogi, me tahame midagi uut. Keegi ei mõtle, mida asjadega teha saab. Asjast ei tee kingitust tema hind ega see, et teeme sinna peale logo. Kingitusest teeb kingituse lugu: kas toode räägib ise lugu, sõnum, mis on asja peal räägib lugu või siis lugu tekitatakse situatsiooniga, kuidas ja kus asi üle antakse.
    Kas pigem eelistatakse praktilisi või lõbusaid kingitusi?
    Kõige suurem häda on, et pigem tahetakse kingituse valimine ära delegeerida, öeldakse, et mõelge ja pakkuge midagi välja.
    Siis istud ja mõtled firmale, kellest sa midagi rohkem ei tea, kui internetist leiad, et mida võiks ta kinkida oma kliendile või töötajale või kolmandale inimesele, keda sa ei tea. Valmis nägemusega klient naljalt meie juurde ei tule. Seetõttu on kingituse mõiste ka veidi devalveerunud.
    Aeg on selline, et kõik liigub suunas, mil iga liigutuse jaoks on olemas firma ja teenus. Ka kodustes majapidamistes tehakse midagi ise aina vähem. Lihtsam on minna ja poest osta.
    Aga pigem eelistatakse asju, mis on kogu aeg ja võimalikult kaua reaalselt kasutatavad.
    Kuidas masu teid mõjutanud on?
    Paljud suured kliendid on sel aastal ära kadunud. Ka hinnaklassid on odavamaks läinud ning kogused on väiksemad.
    Meil läksid eelmise aasta jooksul paljud töötajad välismaale, nii et meie töötajaskond on ka väiksem. Seda arvestades on meie käive langenud kuskil 50 protsenti. Kui kõik inimesed oleksid kogu aeg tööd teinud, oleks käibe langus ehk 20-30 protsenti. Aga eks tööd tuleb teha praegu oluliselt rohkem, töö iseloom on aktiivsemaks muutunud. Umbes nii, nagu see oli kümme aastat tagasi. Midagi katastroofilist ei ole, lihtsalt aeg, kus ise ei pidanud palju tegema, sai otsa.
    Mida soovitate jõulukingituse tegemisel silmas pidada?
    Ärge jätke kingitusi tegemata, sest inimesed ootavad kinki. Kas töötajatele või klientidele on see hea aeg tekitada soov andmise aktiga vastata. Kui sõidad jõulude ajal sõprade juurde ja keegi teeb sulle kingituse, ilma et sa oleksid seda oodanud ja selleks valmistunud, siis tekib süütunne, et kuidas ma võtan kingituse vastu, ilma et mul oleks midagi vastu kinkida.
    Reklaamvaldkonnas toimib see samamoodi, inimestel tekib isetu soov millegagi vastata, tekib tunne, et kui kingitust anda pole, siis võin vähemalt tellimuse teha. Selleks reklaamkingitusi tehaksegi.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.