Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigilt ootame strateegiat

    See, mis toimub praegu teede ja tänavate arengu ning igapäevase seisundiga, ei ole otseses sõltuvuses ei emotsioonidest ega astroloogiast. Küllap enamik liiklejaid siiski teab, et eelkõige sõltub teedeehituse valdkond majanduse seisundist tervikuna.
    Olulist rolli mängivad ka need hoovad, mis mõjutavad riigieelarve ja -investeeringute kava koostamist.
    Kõiki teedemehi võib siiski liigitada keskmisest suurema optimismivaruga inimeste hulka - seega arvan, et olukord tervikuna ei tohiks aasta pärast olla halvem kui praegu. Kuid selleks, et aasta pärast majanduses mingit tõusu märgata, vajame ilmselt väga tundlikke mõõteaparaate.
    Kuid kuidas siis käituda, et olla praegu konkurentsivõimeline ja ühtlasi olla valmis uueks tõusuks?
    Esiteks - küllap tuleb maha raputada kõik liigne, nii riistvara ehk raske raud kui ka kallis tööjõud.
    Samas jälle tuleb uue tõusu hetkeks alles hoida ja koolitada tarkvara - inimfaktorit - ning leida finantsasutus, kelle abil on võimalik jälle seda kallist tehnikat muretseda. Ülesanne on vastuoluline ega ole tihti üks-üheselt lahendatav.
    Meie TREV2s oleme kriisiga toime tulemiseks näiteks vähendanud tuntavalt tööjõudu. Ja seda ka teehooldega tegelevates tütarfirmades, sealhulgas ka tööhõive osas väga tundlikus Kagu regioonis.
    Positiivse kogemuse saime erinevate tütarfirmade pindamistööde tehnika koondamisest hooajaks ühte spetsialiseeritud firmasse. Tehniliste võimsuste ja inimeste kogemuste koondamine andis hangetel võimaluse võita uusi turge ning kindlustas ühtlasi kontserni kallile tehnikale töö.
    Jah, meil on olnud ka ebaõnnestumisi, näiteks võib meie investeering uude, ülimalt innovaatilisse teede taastusremondi tehnoloogiasse minna vett vedama, kui me ei suuda järgnevatel aastatel seda tehnikat masu tõttu piisava tööde mahuga kindlustada. Ometi pole need investeeringud tehnoloogiasse tehtud uisa-päisa, vaid olemasolevaid pikaajalisi lepinguid järgides.
    Need on asjad, millega ise hakkama saame, kuid meie kõigi ja meie teedemajanduse lähituleviku käekäigule oleks vaja ka riigipoolset tuge. Mida riik peaks meie arvates tegema?
    Teede valdkond on ala, mis vajab hädasti planeeringuid, arengukavasid ja loomulikult projekte, mis on aga juba oma olemuselt kulukad ja aeganõudvad protsessid. Riigi teehoiukava olemasolu aitaks nii tellijaid kui ka tegijaid, kuid viimane riigi fikseeritud kava käsitles perioodi 2006-2009! Kuuldavasti on küll maanteeametil koos majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga valmimas või isegi juba valminud mitmeid uusi variante, aga küllap nad oskavad nad ise nende kavade saatuseid paremini kommenteerida.
    Mina oskan riigile välja pakkuda kaks ideed või mõtet, millest Eesti riigil praegu kõvasti abi oleks.
    Esiteks, ka teede valdkonna nn europrojektide realiseerimisel tuleks enam kasutada kohalikke materjale - kohalikku liiva, kruusa, aherainet, killustikku jne. See annab võimaluse saada odavamaid lahendusi ning annab tööd ka siseturule.
    Teiseks, riik peab enam tegelema strateegiaga.
    Stardipositsioon uuele tõusule eeldaks näiteks ka sadamate, piiripunktide ning nende juurde viivate teede ja muude rajatiste arengut ja valmisolekut. See on küll hiigelsuur töö, kuid meil on selle teostamiseks kõik olemas - meil on nii tehnikat kui ka kvalifitseeritud spetsialiste.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.