Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Silvano kasum kukkus aastaga 88,8 protsenti
Silvano kolmanda kvartali tulemused on kooskõlas juhtkonna ootustega, kuid Ukraina turul on endiselt olukord habras ning arvatavasti on seda kuni aasta lõpuni, ütles Silvano Fashion Groupi finantsjuht Baiba Gegere.
"Olukord Ukraina turul on endiselt ebakindel ja juhtkond prognoosib, et see on ebaselge vähemalt aasta lõpuni," lausus Gegere. Samas on Ukraina suuruselt kolmas turg Silvano jaoks, seega ei kavatse nad seal kaupluseid sulgeda, vaid üritavad hindu veel veidi madalamaks lüüa, et edasi müüa.
Valgevenes olid tulemused märksa paremad kui Ukrainas. Seda eelkõige tänu Milavitsa kaubamärgi tuntusele, lausus Gerere. Samuti tagab Valgevenes edu see, et seal ei müüda kaupa oma poodides, vaid esindused on välja seatud teistesse kauplustesse. Praegu kaupleb Silvano rõivamärkidega 35 kohalikku poodi ja müüki kavatsetakse laiendada.
Kolmandas kvartalis parandasid hooajalised faktorid tarbimisnõudlust peamistel Silvano Fashion Groupi pesuturgudel Venemaal ja Valgevenes, kus müük näitab stabiliseerumise märke. Alates 2009. aasta maist on tarbimisnõudlus taastunud. Tarbijad on kohandanud oma kulutusi vastavalt uutele turu- ja hinnatingimustele. Vaid Ukrainas takistab valuutakursi kõikumine ja poliitiline õhkkond endiselt majanduse ja tarbimisnõudluse taastumist riigis.
Tulevikuprognoosi Silvano teha ei taha. Edaspidine edu on suuresti seotud üldise turumuutustega. Teisalt seostub edasine edu, kuidas õnnestub jaemüügi ümberkorraldamine Venemaal.
See, et Silvano pesu jaemüük vähenes Baltimaades ligi kolmandiku võrra, tundus rõiva- ja tekstiililiidu juhile Meelis Virkebaule natuke liiga suure langusena.
"Kolmandiku võrra langust ikka ei ole kuigi tavaline. Teistel on ikka väiksem, kuigi tõesti, tulemused on seinast seina," lausus Virkebau. Silvano ebaõnne põhjuseks on Virkebau arvates ka asjaolu, et PTA kaubamärki enam Eestis ei leia.
Virkebau hinnangul on olemas ettevõtteid, kellel pole viimase aasta jooksul finantsnäitajates midagi muutunud. Ta nentis, et rõivatööstuses läheb praegu üsna hästi neil ettevõtetel, kes täidavad riigitellimusi: näiteks valmistavad päästetöötajatele vormiriietust.
Samas pole ka riigitöötajate riietajad kõrvuni kullas. "Kui varem vahetati töörõivaid näiteks Soomes üle kahe aasta, siis nüüd on see ajaperiood pikemaks veninud," ütles Virkebau.
Rõivaliidu juht sõnas, et kõige kehvemas seisus on vaibamüüjad, sest neile jagub peaaegu poole vähem ostjaid kui aasta tagasi.
"Tundub, et ka hotellitubades ka enam nii tihti tekstiile ei vahetata. Kui linal pole auku sees, siis käib küll," märkis Virkebau. Ta sedastas, et loomulikult avaldab Silvano tulemustele mõju turu madalseis ja valuutakursside langus.
Bastion ASi juht Indrek Stahl ütles Silvano tulemuste kohta, et ainult kolmandik langust on täitsa hea. "Aga meie oleme väiksem ettevõte ja teeme riideid mõtlevatele naisterahvastele, kes ei osta ainult emotsiooniga."
"Kui ettevõte on üldse juba 3-5 protsendiga kasumis, on see väga hea tulemus, eriti praegust aega arvestades," arvas Stahl. Bastionil on kasuminumbrid plussis ja võlakoormust pole.
Väikeaktsionär Rene Ilves, kellel on oma firma Seitse Samuraid OÜ kaudu 15 000 Silvano aktsiat, on tulemusega väga rahul.
"Neil on raha ikkagi rohkem kui lühiajalisi kohustusi ja rahavoog 104 miljonit on väga hea näitaja. Samuti oli ärikasum väga hea. Need olid pigem ühekordsed kulud, mis kasumi alla viisid. See, et nad tütarfirmad ära müüsid, on ühekordne kulu. Pealegi hakkasid nad Vene rubla kursimuutust teisiti kajastama, ka see tiris kasumi alla."
Autor: Katariina Krjutshkova