Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisinguvõtjate eksitamine

    Kuigi võlaõigusseadus ei erista liisingulepingute puhul kasutus- ja kapitalirendilepinguid, tehakse praktikas nendel kahel lepinguliigil siiski selget vahet. Ometi selgub ühe Eesti liisinguturgu jõuliselt vallutava liisinguandja kasutusrendi tingimustest, et kasutusrendi nime all reklaamitav leping ei vasta kasutusrendi tunnustele.
    Võlaõigusseaduse kohaselt kohustub liisinguandja liisingulepinguga omandama liisinguvõtja määratud müüjalt teatud eseme ja andma selle tasu eest liisinguvõtja kasutusse.
    Kapitalirendi puhul läheb perioodi lõppedes eseme omandiõigus üle liisinguvõtjale või tekib tal kohustus vara kokkulepitud summa eest omandada. Seega on kapitalirendilepingule omaseks tunnuseks liisinguvõtja kohustus perioodi lõpus vara omandada. Kasutusrendiga on tegemist juhul, kui lepingust ei tulene liisinguvõtja kohustust ese perioodi lõppedes omandada, kuigi reeglina väljaostu õigus kokkulepitud hinna eest siiski on.
    Sellele vaatamata võib Eesti turul tegutseva liisinguandja üldtingimustest ootamatult leida, et kasutusrendi nime all pakutav teenus ei vasta kasutusrendi olemusele. Nimelt nähtub kolme erinevasse üldtingimuste punkti peidetust, et sisuliselt on liisinguvõtjal pakutava nn kasutusrendi puhul kohustus (mitte õigus) liisinguese välja osta. Kuigi esiteks on sätestatud liisinguvõtja ostueesõigus, näeb järgmine punkt ette, et õiguse mittekasutamisel on tal kohustus leida omal kulul kolmas isik, kes liisingueseme välja ostab. Kui liisinguvõtja aga seda kohustust ei täida, kohustub ta liisingueseme tagastama ja liisinguandjal on õigus müüa see ise kolmandale isikule, nõudes liisinguvõtjalt müügihinna ja kokkulepitud jääkväärtuse vahe hüvitamist. Seega, vaatamata läbisõidupiirangutele, kannab liisinguvõtja ikka ka eseme väärtuse muutuse riske.
    On teada, et enamasti ei loe liisinguvõtjad üldtingimusi läbi. Seega, pakkudes kasutusrendi nime all varjatult kasutusrendile mitteomaseid tingimusi, eksitab liisinguandja (ja mõnel juhul endalegi teadmata ka nt automüüja) liisinguvõtjaid, tarbijaid.
    Kuna kapitali- ja kasutusrendilepingu eristamisel on ka raamatupidamislik ja maksuõiguslik tähtsus, võib lepingu tüübi osas eksitamine tuua liisinguvõtja jaoks kaasa ootamatu maksukohustuse. Nimelt on kasutusrendi puhul maksuõiguslikult tegemist teenuse osutamise lepinguga, mille puhul loetakse käibe tekkimise momendiks iga liisingumakse perioodi möödumist. Müügilepinguga analoogiliselt maksustatava kapitalirendi puhul loetakse käibe tekkimise hetkeks aga hoopis eseme valduse üleminek.
    Seega soovitame lepingut sõlmides kontrollida, kas pakutav kasutusrent on ikka kasutusrent.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.