Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müügimaks valijat ei puuduta

    Oleks primitiivne arvata, et müügimaks oleks vaid protsendi lisamine müügihinnale, ja raha laekumine on tagatud.
    Müügimaks võib mõjutada majandust kahel viisil: esiteks, kui tegemist on majanduskasvuga, võetakse tarbijalt lihtsalt maksu jagu rohkem raha ja kõik harjuvad sellega, ning teisel juhul, kui tegemist on langeva majandusega, võetakse raha ettevõtjatelt.
    Tegelikult on müügimaks poliitiliselt lausa perfektne instrument - see peaaegu ei puuduta tarbijat (loe valijat), kuna tarbija ei ole valmis rohkem raha välja andma või tal lihtsalt ei ole, mida välja anda.
    Näitas ju ka käibemaksu tõstmine, et tegelikult on enamiku kaupade hind hoopis langenud. Raha, majanduse vereringe, ei tule lihtsalt juurde ega kao samuti, see läheb vaid ühest taskust teise. Millisest taskust siis tuleb müügimaks ja millisesse läheb? Maksude eesmärk on ju ümberjagamine, kelleltki võtta ja kellelegi anda või kogukonnale mingit teenust pakkuda. Käibemaksu tõstmine oli nagu kiirmeetodil juustu valmistamine, osa järgmise aasta saagist (loe tulumaksust) saadi kätte kohe ja kiiresti, oli see siiski saagi ümberjagamine ühe hoidla ehk riigieelarve piires.
    Praegusel ajal, kui kaubandus vintskleb oma eksistentsi eest võideldes ühest kampaaniast teise, ei saa seda maksu tarbijatele edasi kanda. Ilmselt peab kaupmees oma turujõudu kasutades survestama veelgi tarnijaid.
    Ega tarnijatel muud üle jäägi kui veel kord "optimeerida" oma kulutusi. Laias laastus on selleks kaks võimalust: vähendada kasumlikkust, kellel seda veel on, või vähendada kulutusi, sh töötajate palku. Esimesel juhul väheneb riigieelarvesse laekuv tulumaksusumma, teisel juhul väheneb üksikisiku tulumaksu osa ning kahjuks ka sotsiaalmaks.
    Kurbloolisus on selles, et igasugune maksutõus võib käivitada uue spiraalreaktsiooni. Kui töötaja palk väheneb, on tal ka poodi vähem asja, mis omakorda viib tarnijate ja kaupmeeste survestamiseni.
    Kuigi esmapilgul on tegemist peaaegu täiusliku ümberjagamissüsteemiga riigi eelarvest kohaliku omavalitsuse eelarvesse, võivad allakäigu spiraali käivitumisel kaotajaks jääda kõik. Üks on aga täiesti selge, riigieelarve kaotab miljoneid.
    Omamoodi Pandora laeka avas paadimaksu kehtestamine kohaliku maksuna, mis tegelikult osutus tänu juriidilistele knihvidele üleriigiliseks maksuks.
    Milleks jääda pidama saavutatule, miks mitte minna edasi? Arvestades tekkinud värsket kogemust liisitud toodete juriidilise aadressiga võiks ju kehtestada "kohaliku majamaksu", "kohaliku automaksu", "kohaliku külmkapimaksu" jne ja korjata pealinna eelarvesse "kohalikku maksu" kogu riigi ulatuses. Tegelikult on idee seda jumekam, et teoreetiliselt võimaldab "kohalikku maksu" koguda kogu maailmast.
    Ja nii nagu müügimaksuga, võetakse siingi tegelikult matti kellegi teise karjamaalt ehkki juriidiliselt on kõik korrektne. Siiski usuvad mõnedki inimesed veel, et avalik teenistus ei pea mitte ainult käituma õigesti, vaid see peab ka niimoodi välja paistma.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Balti aktsiad jätkasid taandumist
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.