Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka advokaat vajab reklaami

    Majandustegevuse üldosa seaduse eelnõust jäi majandusministeeriumi ettepanekul välja punkt, mis oleks kaotanud advokaatide reklaamipiirangud.
    Advokaatide seas on erinevaid arvamusi, millises ulatuses võiksid nad oma tegevust reklaamida. Konservatiivsema seisukoha järgi on advokaadi reputatsioon ja teiste klientide kaudu leviv info kõige olulisem ja usaldusväärsem teave turule ning avalikkuses ei peaks advokaadid suurt reklaami tegema. Advokaaditeenus on üks neist, mille käigus kliendi ja teenuse osutaja vaheline infovahetus on asümmeetriline - klient oma ettevalmistuse poolest ei ole tavaliselt võimeline hindama, kas advokaat annab head või halba nõu, ning klient peab tegelikult usaldama oma nõustajat ja tema oskusi.
    Avalik reklaam võib tekitada olukorra, kus kliendid hakkavad advokaati valima loosungite järgi ja võivad sattuda nõustajate juurde, kelle tegelik võimekus klienti aidata ei pruugi olla kõige parem - näiteks võib olla tegu alles vastavas valdkonnas tegevust alustava nõustajaga. Klient sellest tavaliselt kohe aru ei saa, probleem võib ilmneda alles hiljem.
    Teisest küljest on reklaam hea võimalus büroo pakutavaid teenuseid teatavaks teha suurele hulgale potentsiaalsetele klientidele ning neil omakorda on võimalik saada rohkem teada, millised bürood ja mis valdkondades õigusteenuste turul tegutsevad. Liberaalsema seisukoha pooldajad näevad advokaaditeenust pigem kui tavalist teenuste äri ja soovivad seda samamoodi turundada ja reklaamida ning muuta klientidele kergemini kättesaadavaks.
    Küsimus ei ole enam selles, kas reklaamikeeld on hea või halb ja kas advokaadid seda tahavad või ei taha. Regulatsioon vajab uuendamist nii ehk teisiti. Euroopa Liidu tasandil on diskussioon lahendatud turu liberaliseerimise ja reklaami lubamise kasuks ning Eestil on kohustus samuti reklaamile rakendatud piiranguid leevendada.
    Veelgi enam. Eesti eripära on see, et oleme üks vähestest riikidest, kus õigusteenust võivad inimestele osutada ja reklaamida nn õigusbürood, kus õigusnõuannet võivad anda ka koolihariduseta inimesed, kellel puudub igasugune õigusalane ettevalmistus, tsiviilvastutuse kindlustus ja kelle puhul klientidel pole mingeid konfidentsiaalsuse ega kutse-eetilisi tagatisi. Kui riik sellist õigusteenust lubab osutada ja vabalt reklaamida, siis puudub ka mõistlik siseriiklik selgitus, miks riik keelab advokaatidel ja advokaadibüroodel oma teenuseid reklaamida. Üldiselt oleks mõistlik seaduses advokaatide reklaam lubada ning seadusega delegeerida piirangute küsimus advokatuurile, ehk võimaldada advokaatide kutseühingul endal enesekorralduslikel alustel kehtestada piirid ja reeglid, millest reklaamimisel tuleb kinni pidada, et säilitada kutse-eetika järgimine.
    Majandusministeeriumi heitlemine reklaamikeeldu kaotava punkti ümber on üsna arusaamatu. Ministeeriumi selgitused on väheinformatiivsed ega anna tegelikku sisulist põhjendust, miks eelnõust punkt välja võeti. Kõikidele asjaosalistele on algusest peale teada, et kehtiv reklaamikeeld ei ole absoluutne, sest erandina on võimalik teatud infot advokaatide ja advokaadibüroode kohta avaldada. Kehtiva erandi mõte on, et ei saa ju keelata advokaadibürool näiteks silti ukse kõrvale panemast ja veebilehel lahtioleku aegu ja muud infot avaldada - vastasel korral pole klientidel võimalik advokaate külastada. Praegune seadus ütleb, et selline teavitamine ei ole reklaam ning seda võib erandina teha. Kust maalt muutub teavitamine sisuliselt reklaamiks, on ebaselge.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Dow Jonesi indeks ületas 40 000 punkti piiri
Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks kerkis ajaloos esimest korda üle 40 000 punkti taseme kui USA aktsiaturud jätkasid tõusu septembris saabuva baasintressi kärpe lootuses.
Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks kerkis ajaloos esimest korda üle 40 000 punkti taseme kui USA aktsiaturud jätkasid tõusu septembris saabuva baasintressi kärpe lootuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Euroala majanduskasv hoogustus esimeses kvartalis Eesti majanduslangus Euroopa üks sügavamaid
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.