Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusemüüja: Neste üleskutse on lapsik

    Texor OÜ juhatuse liige Arli Okas leiab, et Neste üleskutse kütusefirmadele avaldada kõik tarnijad, ei muuda mitte midagi.

    Okase sõnul ei soovi Texor OÜ avaldada nimeliselt oma tarneallikaid, sest see annaks konkurentidele ja meilt kütust ostvatele klientidele teavet, mida harilikult ettevõte nende eest varjab. “Näiteks tekiks klientidel võimalus teha otse päringuid meie tarnijatele. Kütuse hanke juures peab Texor OÜ silmas eelkõige pakutava kütuse kvaliteeti, hinda ja müüja õigust kütust müüa, nimelt peaks asjaomased teadma, et müügiõiguse annab ettevõtjale riik, sätestades erinevad registreerimisvajadused, osakapitali suuruse jmt,” selgitas Okas.
    “Mis puudutab Neste üleskutset avalikustada kõigil oma tarnijad läbi Äripäeva, siis leian, et see ei muuda mitte midagi, see ei anna mingisugust objektiivset pilti kütuseturul toimuvast ja üldse tundub selline lapsik üleskutse, mille usaldusväärsus oleks nullilähedane,” oli ettevõtja kriitiline. “Samuti ei tõtta me hindama kütusemüüjaid nende juhatajate kunagise õiguskäitumise põhjal, kütust müüb siiski juriidiline isik. Kui keegi on kunagi mingi seaduse vastu eksinud ja süüdi mõistetud, siis kehtib riigis kindel kord, kuidas isikuid karistatakse ja isik ennast rehabiliteerib: maksab näiteks trahvi või kaotab mõneks ajaks vabaduse.”
    Okase sõnul on neile kui siseturu operaatorile kasulik, et kütuseturul on pakkujaterohkus, sest see on konkurentsile hea, s.t. hoiab kütusehinnad madalal.
    Äripäev tundis ka huvi, kas Okase ettevõte on või oli Viking Oili või Vikingfueli klient. “Teie poolt nimetatud ettevõtted ei ole Texor OÜ-le päris võõrad, nimetatud ettevõtted on kütust müügiks pakkunud ja lootes, et see ei tee Texor OÜd mingiks meediakangelaseks, võin öelda, et oleme neilt kütust ka ostnud. Nagu eelnevalt nimetasin, jälgime tarne puhul kolme kriteeriumit - kvaliteet, hind ja müüja legaalsus. Samuti oli see ka nimetatud ettevõtete puhul,” rääkis Okas.
     
     
    Eesti kütuseäri on viimasel paaril aastal toiminud kui superskeem, kus ausaid ja ebaausaid pole võimalik täielikult eristada, kütuse teekond lõpptarbijani on uskumatult käänuline ja kurvides voolab maha kümneid miljoneid eurosid maksuraha.
    Äripäev tutvustas loos üht kütuseturul suurte summade pööritajat, endist politseitöötajat Kaupo Püvi, kes tegeles minevikus aastaid autode varastamisega. Viimasel paaril aastal on ta aga kütuseturul jäänud silma suurte summade pööritamisega ning tõusnud paari aastaga kohalike aktsiisiladude üheks suuremaks hulgimüüjaks. Püvi esimese kütusefirma nimi on osaühing R&B, mis praeguseks kuulub Äripäevas mitmes tankiste tutvustavas loos figureerinud Panama firmale Transatlantic International Brokers Corp.Teine Püvile kuulunud firma Viking Oil on liikunud täpselt sama teed ja praegu tegutseb Püvi kolmanda firma, Vikingfueli kaudu. Kliendid on Püvile lojaalsed püsinud firmade vahetumisest hoolimata. Tõsi, ka Vikingfuel ei kuulu enam Püvile, vaid tema kirju minevikuga sõbrale, Viljandi meelelahutusärimehele Andres Pajumägile, kuid Püvi on endiselt ettevõtte tegemistega seotud.
    Äripäeva andmetel on näiteks Olerex mõistatusliku ärimudeliga Vikingfueli ja tema eelkäija Viking Oili suurklient, ent Olerexi üks omanik Antti Moppel jättis Äripäeva küsimusele kliendisuhte kohta vastamata. Lisaks ärisidemetele Vikingfueliga jättis Olerex nimetamata, kellelt veel kütust ostetakse, tuues välja ainult ühe suurema tarnija.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.