Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bonnieril oli „täiesti okei“ aasta
Äripäeva emaettevõte Bonnier Group suutis hoolimata nõrgast aastaalgusest parandada möödunud majandusaastal oma tulemusi kõigis tegevusvaldkondades. Kontserni juht Jonas Bonnier ütles Äripäeva Rootsi sõsarlehele Dagens Industri, et 2010. aasta oli meediakontserni jaoks „täiesti okei“.
„Eelmist aastat mõjutas 2009., mis oli pagana halb aasta ja meil tuli mitmel pool hädapidurit tõmmata. Kui konjunktuur ja reklaamiturg 2010. teises pooles tõusule pöördusid, andis see kohe tunda," ütles Jonas Bonnier.
Bonnieri grupp suutis üle-eelmise majandusaasta 228 miljoni Rootsi kroonisest (u 25,9 miljoni eurosest) kahjumist tõusta eelmisel aastal ühe miljardi krooni (113 miljoni euro) suurusesse kasumisse. Käibenumbrid küll kahanesid veidi peamiselt Rootsi krooni tugevnenud kursi tõttu, kuid reklaamitulu tõusis 7,7%.
Majanduslehtede grupp Bonnier Business Press näitas 2%list kasvu. Reklaamitulu kasvas läbi aasta eriti Dagens Industris ja lehe kasumimarginaal oli kogu grupi parim. Leht tutvustas aasta lõpus ka oma iPadi versiooni. Samas reklaamimüük Baltikumis oli 2010. aastal endiselt problemaatiline.
Käibemahult olulisim valdkond, kuhu kuuluvad mitmed Skandinaavia telekanalid ning õhtulehed, kasvatas netokäivet 5%. Põhiliselt andsid häid tulemusi reklaamimüük Rootsi telekanalis TV4 ja tabloidlehes Expressen. Seejuures oli reklaamiaeg teisel poolaastal täiesti välja müüdud. Ka Soome telekanal MTV näitas kasvu, kuid jäi Rootsi turule alla.
Raamatute kirjastamise jaoks oli 2010 ajaloo parim aasta, kirjastused suutsid ka kahanevatel turgudel käivet kasvatada. Nii Bonnieri Saksamaa kirjastusi koondav Bonnier Media Deutschland kui ka Rootsi Bonnierförlagen kasvatasid tublisti kasumit. Tulu teeniti aga erinevalt üle-eelmisest aastast mitte bestsellerite vaid laia valiku raamatute pealt.
Kui Jonas Bonnier sai kontsernijuhiks 2008. aastal, tuli ta välja kasvuplaanidega, mis panid paljusid kulme kergitama – viie aastaga pidi kontserni käive kahekordistuma. Pool aastat hiljem saabus majanduskriis ja Bonnieri kasvuplaan lendas paberkorvi. Selle asemel keskendus Bonnier kontserni laenukoormuse, likviidsuse ja kulubaasi küsimustele. „Nüüd võin ma lõpuks öelda, et meie finantsid on stabiilsed ja kulud kontrolli all,“ ütles ta Dagens Industrile.