Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Post kaebas konkurentsiameti kohtusse
Posti – ja logistikaettevõte esitas halduskohtule kaebuse, milles palub konkurentsiameti ettekirjutuse tühistamist.
Kaebus põhineb konkurentsiameti ettekirjutusel, mille järgi amet määrab tingimused, kuidas Eesti Post peab osutama kirjateenust teisele postiteenuse osutajale. Samas postiseadusega on jäetud Eesti Postile võimalus ise kujundada teenuse sisu ja hind ning selles teise postiettevõtjaga kokku leppida.
„Konkurentsiamet on määranud ühepoolselt tasud, millega Eesti Postil tuleb teenust osutada ja sellega on amet ületanud oma pädevuse piire. Eesti Posti seisukoht on, et ettekirjutuse vaidlustamine on vajalik, sest ei ole mõistlik siduda ettevõtet määramata ajaks ettekirjutusega, mille täitmine võib osutuda ettevõttele kahjulikuks või võimatuks ning mille alusel kujunev praktika julgustab konkurentsiametit ka edaspidi piiramatult ja ilma seadusliku aluseta sekkuma ettevõtte äritegevusse ja hinnakujundusse,” kommenteeris juhatuse esimees Ahti Kallaste.
Konkurentsiamet tegi 4. märtsil 2011 Eesti Postile ettekirjutuse postiteenuse osutaja kohustuste rikkumise lõpetamiseks, mille raames analüüsis Eesti Posti poolt Express Postile pakutud postivõrgule juurdepääsu tingimuste vastavust postiseaduse nõuetele. Analüüsi tulemusena leidis konkurentsiamet, et kirja edastamise teenus on võrdsustatav postivõrgule juurdepääsu teenusega ning Eesti Postile kirjutati üheselt ette, milliste tingimustega ja piirhinnaga peab ta teisele postiteenuse osutajale postivõrgule juurdepääsu võimaldama.
Teine põhimõtteline küsimus, milles Eesti Post konkurentsiametiga eriarvamusel on see, mida kujutab endast postivõrgule kasutusõiguse andmine, millises ulatuses seda teha saab ning kuidas postivõrgu kasutusse andmine seostub postiteenuste osutamisega.