Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ford on müügiplaanidest maas
Ühendriikide autotootja Ford, kes on kaks järjestikkust aastat sõiduautode turul osakaalu suurendanud, on selle aasta müügiplaanist maast. Plaani täitmiseks peab Ford hakkama pakkuma autodele suuremaid soodustusi.
Fordi juhatus on seadnud selle aasta eesmärgiks suurendada turuosa 14,1 protsendini, kuid täna avaldatud raporti kohaselt on autotootja plaanidest maas. Nimelt selgus Edmunds.com-i uuringutest, et Fordi Ühendriikide sõiduautode turuosa esimeses kvartalis oli vaid 13,6 protsenti.
Esimeses kvartalis vähendas Ford soodustusi 9,1 protsendi võrra, mis tõi kaasa kogu turuosa languse 16,8 protsendilt 16,2 protsendini. Samal ajal suurendas General Motors soodustusi 11 protsendi võrra.
„Me usume, et Ford peab suurendama soodustusi, et vältida edasist turuosa langus,” teatas Bloombergile Buckingham Research Groupi analüütik Joseph Amaturo, kes säilitas Fordi aktsiale „hold” reitingu, „me oleme jätkuvalt mures müügihinna alanemisest.”
Autotootja tegevjuht Alan Mulally, kes eelistab kasumit turuosale, kinnitas, et Ford ei kavatse suurendada soodustusi.
„Kõige tähtsam meie plaani juures on kasumi kasv, mille tõttu ei saa me hindasid alandada,” teatas Mullaly, „me peame tootmise kohandama reaalsele nõudlusele.”
Nädala viimasel kauplemispäeval on Fordi aktsia kukkunud 0,68 protsenti 14,71 dollarini.