Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Röövid ja vargused pole kadunud

    Ehkki vahepeal on Eesti justkui turvalisema Euroopa Liidugagi ühinenud, pole asjaosaliste sõnul pikanäpumehed sugugi eemale tõmbunud. Veelgi enam, tegelikult ei ole päris adekvaatset infot toimunud röövide ja varguste kohta kuskilt võtta, sest see on teema, millest kaubaomanikud väga rääkida ei taha. Vaid kindlustusfirmad registreerivad juhtumeid, milles omanikud, kes kaubast õnnetu juhuse läbi ilma jäänud, tahavad hüvitist saada, sest üldjuhul katab sellise kahju ju veosekindlustus.
    Välismaal juhtunust ei pruugi siia infot jõuda. ERAA peasekretär ütleb, et üldist statistikat neil varguste ja röövide kohta pole. Samas ütles assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti, et möödunud aastast on Eesti vedajatega kõnealuseid juhtumisi teadaolevalt neli. "Ega me täpselt ei tea, mis välismaal juhtub, raporteeritakse kohalikule politseile ja lugu siia majja ei jõuagi. See on kokkuvõttes aga selline kaheldav statistika," sõnas Lusti. Ta lisas, et vargusi on väga raske tuvastada, vihjates, et vahest kahtlustatakse, et tegemist võib-olla lausa kokkumänguga, kui näiteks autojuht täidab kaubasaaja poolt ette antud juhiseid ning määratud parkimiskohas kaob koormast aga hirmkallis alusetäis kaupa. "Tekitab kahtlusi," möönis Lusti.
    Samas tuleb tema sõnul ette ka väga nahaalseid juhtumeid, kus autojuht on parklas kohustuslikku puhkuseaega veetmas ning lõigatakse tent katki ja viiakse väärtuslikum kaup minema.
    Lusti sõnul on nende Norra kolleegid isegi rääkinud, et mingi aeg polnud sealsed kindlustusfirmad nõus kindlustama kaupu, mis läksid Lõuna-Itaaliasse. "Seal varastati kaupa koormast lausa sõidu ajal, sõideti kaubikuga kuskil tõusu peal veoki taha ja mindi koorma kallale," jutustas Lusti lausa uskumatuid lugusid. "Igal pool on oma krutskimehed," lausus ta.
    Soovitused ohutuks transpordiks pole aastatega muutunud. Kokkuvõttes ütles Lusti, et tegelikult on need kosmiliselt suured numbrid, mis Euroopas aastas varguste ja röövide ohvriks langevad. "Auto on maantee peal väga kergesti rünnatav." Lusti sõnul on märgitud, et 8 miljonit euro eest kaupa kaob igal aastal logistilistes kettides ning Belgia Kindlustajate Assotsiatsiooni väitel kaob Euroopa parklatest kuus raskeveokit päevas koos kaubaga. Lusti ja Kuldkepi sõnul on Euroopas praegu kavas välja töötada turvaliste parklate võrgustik, mis aitaks ennetada selliseid kuritegusid.
    Küll aga ütles Kuldkepp peaaegu samad soovitused, mis 15 aastat tagasigi, et autojuhte tuleb juhendada parkima turvalistesse parklatesse. "Olen tähele pannud, et ungarlased ja venelasedki sõidavad paaris, sest kambakesi on lihtsam pättidele vastu hakata," sõnas Kuldkepp.
    Juhtumid, kus juhilt auto koos koormaga vägivaldselt käest ära võetakse, pole väga sagedased. Rohkem tuleb ette pettusega seotud skeeme, kus koormad jäljetult kaovad. Teine levinum liik juhtumeid on, kus varastatakse koorem osaliselt või täielikult. Siiski täpsemat statistikat kuskilt võtta ei ole. RSA Kindlustusel pole Eestis tulnud röövimisega seotud kaubakahjusid hüvitada. Küll aga on selliseid juhtumeid olnud RSA Leedu ja Läti ettevõtetel.
    Ohtlikumad on need piirkonnad, kus üldine majanduse arengutase on suhteliselt madalamal. Oluline on see, kui kerge on kaupa mustal turul realiseerida. Riigid, kus must turg on "arenenum", on ka röövimiste ja varguste poolest ohtlikumad. Hilisemast ajast on olemas juhtum Leedust, kus varastati suuremas koguses televiisoreid.
    TAPA (Transported Asset Protection Association) uuring näitab et 70% veokeid satub intsidenti parkimisel. Euroopas langes eelmisel aastal kõige rohkem veokeid varguste või röövide ohvriks Ühendkuningriigi lõunaosas, Saksamaa põhjaosas, Beneluxi riikides ning ka Hispaanias. Kõige rohkem toimub intsidente elektroonikatoodetega, keskmisest rohkem on intsidente ka rõivaste veol.
    Eestis ei ole meie veokid röövide ohvriks langenud. Mõni aasta tagasi oli ühel meie partneril Baltimaades intsident, kus tanklas peatunud autojuhti relvataolise esemega ähvardades avati kaubaruum ja rööviti kaupa. Enamik rööve on kindlasti ette planeeritud ning selleks on ära kasutatud siseinfot. Siseinfo võib olla pärit nii teenuse pakkujalt kui ka kauba saatja/saaja töötajatelt. Seepärast tuleb kõigepealt veenduda oma transpordipartneri taustas - madal hind ei pruugi tähendada turvalist teenust, eriti kui kaup on keskmisest kallim.
    Viimaste aastate jooksul ei ole toimunud veostega seoses ühtegi röövkallaletungi, küll aga vargusi. Näiteks parklates lõigatud katki tente ja varastatud kaupa. Selliseid juhtumeid on ette tulnud muu hulgas Rootsis, Suurbritannias ja Poolas. Eelmise aasta kümnest veosekahjust registreeriti kaks vargustest põhjustatud kahju. (Itaalias ja Saksamaal). Kuna vargused leiavad tihti aset öisel ajal parklates, siis on mõistlik otsida autole turvalisem (valvega) parkla.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.