Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nõuandlik müük - on see kloonmüük?

    Äripäeva müügiseminari modereerinud koolitaja Aira Tammemäe sõnul annavad müügikoolitajad juba 15 aastat nõuandlikust müügist rääkides vähem või rohkem edasi seda, mida Peep Vain neile kunagi rääkinud on. Ja müügimehed kopeerivad neid hääletoonini välja.

    "Praktikas nõuandlikku müüki ei ole, näiteks pole õpitud ära ühtegi avatud küsimust. Suurimaks probleemiks on müügikloonid," selgitas Tammemäe. Müügikloonid on inimesed, kes õpivad kõik ära, kasutades isegi koolitaja hääletooni.
    "Nad kõik esitavad ühesuguseid küsimusi ja kutsuvad müügikohtumisele, et välja selgitada kliendi vajadused. Nad kutsuvad mind kuhugi kesklinna kontorisse, kuhu mul ei ole aega sõita jne jne," jätkas Tammemäe, lisades, et nõuandlikkuses ja müügis on teatud vastuolu. "Pigem võiks ausalt müüa, mitte varjata müügisoovi nõuandlikkuse taha," lajatas ta. "Minu meelest on nõuandlik müük surnud!"
    Tammemäele oponeerinud koolitaja Elar Killumets tõi samas ilmeka näite, kuidas ta Smartenis turundusjuht olles ühe hommikuhelveste müüja jaemüügiriiulit pikendas, unustades ära kliendi vajadused.
    "Nõuandlik müük ütleb, et ei tohi keskenduda iseenda kasule, vaid kliendi kasule. Tegelikult me ei müü klientidele asju. Küsimuste küsimise mõte on saada aru, miks klient seda toodet ostab ja kus see toode asub tema väärtusahelas, kuidas ta sellega omale raha teeb," selgitas Killumets.
    Tammemäe hinnangul ei taha ta kauplusse minnes mingit nõu, vaid tunda, et ta on seal oodatud. Nõuandlik müük ei meeldi Tammemäele ka sellepärast, et see viidab tohutult aega.
    Killumets mainis, et kui näiteks autoostja kuulab rohkem oma sõprade nõu kui müügimehe oma, on müügimees läbi kukkunud. Põhjuseks on, et müüja poolel on alati rohkem infot kui ostjal ja kui müüjal ei õnnestu klienti nõustada, ei oska ta järelikult enda käsutuses olevat teavet kliendi kasuks tööle panna.
    Tammemäe sõnul nõuab uue põlvkonna müük uut organisatsiooni ja ärimudelit. "Et kui ma lähen autoesindusse, saan ma seal tõesti nõu," selgitas ta. Järjest enam hakkab müügimaailmas toimima iseteenindus. Seetõttu tuleks mõelda, kuidas teha ostmine võimalikult meeldivaks.
    "On ärid, kus tuleb nõu anda, ja on ärisid, kus tuleb müüa. Neid kahte asja ei tohiks miksida," leidis Tammemäe. Niikaua kui ettevõtted mõõdavad aga müügitulemust selle järgi, mitu rahaühikut on müügimees sisse toonud, nõuandvat müüki pole.
    Killumets märkis, et nõuandva müügi mõte on tekitada sünergiat. Sünergia tekib aga siis, kui õnnelikud on nii töötajad, kliendid kui ka ettevõtte omanikud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Prognoosid viitavad tänavusele maailmakaubanduse olulisele kasvule
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Hiinlaste rekordiline nõudlus kulla järele veab ka tänavu turgu
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.