Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kus mu kaup on?

    Järgneb tuhnimine tellimuste, sõidulehtede ja kohaleviimise kinnituste seas ning pärast kahe kolleegi kõnetamist ja kolmele juhile helistamist saabki kliendile tagasi helistada, et oodatud vastus anda. Tülikas, aeganõudev ja lisakulusid tekitav, kas pole?
    Just selline oli konteinervedusid pakkuva OÜ Miil mure veel mõni kuu tagasi. Ettevõtte paarikümne veoki abil vahetab ühe kuu jooksul asukohta veidi alla tuhande merekonteineri. Arvestades, et ühe konteineriga on seotud vähemalt kaks vedu - toomine ja viimine -, siis tähendab see 1600 vedu kuus. Jagatuna päevade arvuga kuus - 53,3 vedu päevas - , jagatuna tundide ja minutitega - keskmiselt vähem kui kümne minuti tagant muudab mõne kliendi kaup oma staatust ja asukohta.
    Miili autod on juba aastaid olnud varustatud GPS-jälgimisseadmetega. Seetõttu on alati teada, kus autod asuvad. Arvestades, et merekonteiner ilma Miili autota kunagi ei liigu, saavad konteinerid olla vaid seal, kus auto parajasti on (autole laaditud) või kus auto kunagi oli (maha pandud). Puudu oli vaid üks - kuidas teada, millal mingisuguse konteineriga mingi tegevus tehti?
    Telemaatikavaldkonnas langeb selline probleem asset tracking'u kategooriasse, kus tavaliselt on lahenduseks eraldi jälgitavate seadmete või kiipide (RFID) paigaldamine konteineritesse. See on võrdlemisi kallis ning nõuab terve spetsiifilise taristu väljaarendamist. Lisaks on kallis nii juurutamine kui ka hooldus.
    Miilis polnud seesugune lahendus otstarbekas juba seepärast, et transporditavad merekonteinerid pole Miili omad. See tähendanuks pidevat sagimist seadmete ja tehnoloogiaga ning töökindlusprotsent oleks olnud üpris väike ja kogu süsteem seetõttu ebaefektiivne.
    Kõik see on võimalik, lisades GPS-jälgimisseadmele Garmini standardse navigatsiooniseadme. Selle abil teatavad juhid SeeMe teenuskeskkonda konteineri numbri ja tegevuse (pealevõtt või mahapanek).
    Tulemuseks on lihtne infosüsteem, mida hoiavad korras juhid otse veokist ja mis võimaldab juhtida ja hallata sadu konteinereid korraga. Peale reaalajas pildi on võimalik süveneda juba tehtud tegevustesse ning näha, kes ja millal mõne konteineriga mingi tegevuse tegi. Ära jäävad ka kulutused spetsiifilisele tehnoloogiale.
    Igapäevatöö efektiivsuse paranemise kõrval Miilis annab lahenduse operatiivsus lisaväärtust Miili klientidele, kes saavad veebilehel oma kauba liikumist reaalajas jälgida.
    Viie aasta jooksul on sellist teenust meile pakkunud kolm firmat - kõik nad tulid pakkumist tegema, valmis ei saanud ning tagasi ei tulnud.
    Teenus suurendab kindlasti meie usaldusväärsust ja rahustab tellijat, kaubasaajat-saatjat. On juhtunud, et otsitakse konteinerit, mis on juba maha laaditud ja tagasiteel. Ka näeme neid konteinereid, mis maha pandud, ega saa neid "unustada" mõne kliendi hoovile.
    Oleme ka ise vahel transporti tellinud, vastuseks oleme saanud, et auto tuleb tunni pärast. Kui tunni pärast autot pole, helistame. Väidetavasti läks rehv katki. Nelja tunni pärast saame auto, kuid juht ei tea rehvist midagi. Selliseid hädavalesid pole meie kasutanud. Kui rehv lähebki katki, siis klient näeb, kus tema kaup seisab.
    Kui varem tuli meil kliendi päringu korral konteineri saabumise kohta kulutada aega helistamisele ja e-kirjade saatmisele, siis see jälgimisseade teeb ekspedeerija elu palju lihtsamaks. Meil on võimalik kohe kliendile vastata, millal konteiner saabub. Arvestades, et päevas võib olla kümneid laadimisi, siis on aja kokkuhoid märgatav. Klienti on võimalik konteineri saabumisest teavitada juba enne, kui klient seda küsima hakkab, ja see teeb teenuse ka kliendile tunduvalt mugavamaks.
    Autor: Jüri Tarkpea
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.