Õige teenus annab võimaluse kulu vähendada

Gerli Ramler 18. mai 2011, 00:00

"Logistikakulude kokkuhoiu seisukohalt annab efekti kõigi logistikateenuste ostmine ühe koostööpartneri juurest ning võimalusel koos lisateenustega," on ASi Eesti Post kommunikatsioonijuht Inge Suder veendunud.

Näiteks Eesti Post ja AS DPD Eesti pakuvad lisaks pakiveoteenustele ka laoteenuseid - hoiustamine, komplekteerimine ja markeerimine, mis võimaldab kliendi vajadustele läheneda kompleksselt ning välja töötada kõige optimaalsem logistiline lahendus. "Nii saavad laoteenuseid kasutavad kliendid kullerteenuseid väga mõistliku hinnaga, sest saadetised komplekteeritakse ja väljastatakse sorteerimiskeskusega samas asukohas olevast laost," selgitab Suder.

Pakivedajad rõhuvad mugavusele. DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd lisab, et oluline on teha pakisaatmine ettevõtete jaoks mugavaks - alates paki markeerimissiltide vormistamise programmilahendustest ja tellimuse edastamisest kuni kättetoimetuse valikuteni.

Eesti Posti teenustest on ettevõtetele kullerveoks kõige populaarsem ELS Standard, mille raames toimetatakse saadetis kohale üleandmisele järgneva tööpäeva jooksul. Kui pakke samale saajale on nii palju, et otstarbekas on need alusele panna, saab saadetised saajale edastada teenuse ELS Transport raames.

Teenuse valik algab ajanõudest. DPD Eesti klient saab valida sobiva ajalise teenuse - on tavateenus, kus Eestis saab saaja paki kätte järgmisel tööpäeval hiljemalt kell 16, või ajakriitiline kaupade kättetoimetamine. "Hiljuti tulime välja võimalusega pakkuda senisest soodsama hinnaga teenust iseteeninduskeskkonna www.pakivedu.ee kaudu. See sobib eelkõige väikeettevõtetele, kellel on kuni 15 pakki kuus ning eraisikutele kullerpaki saatmiseks-saamiseks kõikjale üle Eesti ja Euroopa," tutvustab Kivimurd. Lisavõimalusi pakub ka eelmise aasta sügisel üle Eesti avatud 24 DPD Eesti Pakipoodi, mis asuvad Cargobusi esindustes. Pakipoodidest on võimalik saadetis saata Euroopas asuvasse sihtpunkti sõltuvalt sihtriigist 1-8 tööpäeva jooksul. Pakipoe teenus sobib nii eraisikutele kui ka äriklientidele, kes väikeste mahtude tõttu ei soovi lepingut sõlmida.

Sarnane Pakipoega on juba Eestis palju tuntust kogunud SmartPOSTi teenus, mis on eriti populaarne veebi- ja kataloogikaupmeeste hulgas. Itella SmartPOST OÜ tegevjuht Risto Eelmaa usub, et SmartPOSTi puhul hinnatakse eelkõige teenuse kiirust, mugavust ja lihtsust, sest paki saab teele panna kas või otse toidupoest.

ASi G4S Eesti sularahadivisjoni kullerteenuse osakonna juhataja Marit Mandel soovitab soodsaimaks teenuseks pakiveol saadetiste transporti järgmise tööpäeva jooksul nii, et igapäevaselt on kokku lepitud kindlad korje ajad. "Kui pakimahud on suured ning tarne ei nõua järgmisel päeval saadetiste kohale toimetamist, siis pakume klientidele soodsa hinnaga saadetiste tarnet kuni kolm päeva," sõnab ta. Ettevõtted, kes saadavad igapäevaselt pakke, kasutavadki kõige rohkem pakiveoteenust, kus saadetised toimetatakse kohale järgmise tööpäeva jooksul. Samas on teatud piirkondades võimalik viia saadetised kohale korjega samal päeval ja suuremates linnades isegi 1-2 tunniga, lisab Mandel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:10
Otsi:

Ava täpsem otsing