Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tank ehtis Mainorit võõraste sulgedega
Reklaamiagentuur Tank rakendas ebaseaduslikult kõrgkooli Mainor kampaania nägudeks tuntud ja edukad Richard Bransoni ja Steve Jobsi.
Tallinna linnatänavaid ehtisid uhkeldavad reklaamplakatid, millega maailmanimed Coco Chanel, Richard Branson jt kutsusid Mainori kõrgkooli õppima. Lisaks plakatile levisid reklaamid veebibänneritena ja teleklippidena.
Seadusega vastuolus reklaamipeole tõmmati aga kriips peale. Kui bännerid said vähem nimekad kuulsused fotodeks juba eile hommikul, siis plakatid kaovad tellija teatel tänavailt tänase jooksul. Kas juhtunu on inimlik eksitus või "tahtlik" viga?
„Oleme tekkinud kahetsusväärse situatsiooni pärast Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor juhtide ees vabandanud. Me loodame, et koostöö nendega jätkub ka tulevikus, kuid täna on sel teemal veel liiga vara pikemalt arutleda,“ kommenteeris kampaaniat vedanud Eesti edukama reklaamiagentuuri Der Tank reklaamijuht Terje Pihl eksimist reklaamiseaduse vastu. Välismaal viibinud Joel Volkovit polnud eile täiendavaks kommentaariks võimalik tabada.
Lugeja juhtis tähelepanuKuulsate inimeste reklaamnägudena kasutamisele juhtis tähelepanu tähelepanelik Äripäeva teemaveebi Best Marketing lugeja, kes oma kirjaga selle teema tõstatas.
Eile tabamatuks jäänud, kuid üle-eile Best Marketingile teemat kommenteerinud Tanki suuromaniku Joel Volkov kommentaari võib võtta kokku selgitusega „eesmärk pühendab abinõu“. „Jah, ma olen süüdi, et otsustasin meediasse lasta idee, mis polnud lõpuni korrektne. Ma olen süüdi, et üritan inspireerida Eesti noori tegema algust oma ideedega, kasutades selleks sümboleid, mida niikuinii kõik oma ideekeste õigustamiseks iga päev kasutavad,“ kommenteeris Volkov. „Ma loodan, et kunagi saab meie väikesel maal olema palju selliseid inimesi, kes on minust sada korda andekamad ja teevad tuhat korda hullemaid “kuritegusid”."
Suppi ei sööda nii kuumalt, kui keedetakse“Tellisime oma pikaajaliselt koostööpartnerilt, reklaamiagentuurilt Tank uue vastuvõtukampaania. Kampaaniasse said valitud erinevad tuntud persoonid kui inspireerivad ja elus midagi saavutanud inimesed, kes on paljudele noortele eeskujuks,” kommenteeris kõmulist kampaaniat klient ehk Mainori kõrgkooli turundusjuht Anu Kerdi.
„Nagu tavaliselt, tegeles kõigi reklaamidega seotud intellektuaalset omandit puudutavate küsimustega reklaamiagentuur. Koheselt, kui selgus, et kampaania mõned osad võivad olla vastuolus seadusega, muutsime kogu kampaania.
Täna, kolmapäeva õhtul kõrvaldatakse küsitavusi tekitanud kampaania osad ka välimeediast,” märkis Kerdi ja lisas, et reklaamiagentuuri Der Tanki juht Joel Volkov on nende ees juhtunu pärast südamest vabandanud ning nad mõistavad esitatud argumente. „Kas ja millisel moel meie koostöö reklaamiagentuuriga Der Tank edasi jätkub, on täna liiga vara öelda. Ühtegi suppi ei sööda ju nii kuumalt, kui keedetakse,” märkis Kerdi.
Hetkel on Kerdi sõnul kampaaniaga seotud kuludest veel vara rääkida, sest kampaania läheb muudetud kujul veel edasi. Näiteks oli veebibänneritel üks tuntud nägude asendaja peaminister Andrus Ansip. Samuti ei teadnud Kerdi öelda, kas reklaamibürood Der Tank ka trahviraha ootab. “See kõik on veel väga värske,” lisas Kerdi.
Kommentaar
Olav Osolin, reklaamiekspertKui seda luba pole, siis on tegu ebaseaduslik ja selline tegevus tuleks lõpetada. Kui fotograaf pildistab isikut konverentsil ja müüb selle pildi ajalehele koos õigusega seda avaldada, siis ei anna see luba antud fotol kujutatud isiku kasutamiseks reklaamis.
Autor: Silja Oja, Best Marketing Eesti juht