Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus liikluskindlustusseadus on seltside poole kaldu

    Tänane Äripäev räägib üllatava loo sellest, kuidas majanduskriisist räsitud Eestis tahavad kindlustusseltsid seaduse abil hakata oma tulusid suurendama. Klient kui nõrgem pool jääb nagu ikka kaotajaks. Ühesõnaga, tänasest artiklist selgub, et Eestis tegutsevad kindlustusseltsid on rahandusministeeriumi toel (või vastupidi?) maha saanud uue liikluskindlustuse seaduseelnõuga, mis paisutaks seltside kasumeid. Klientide arvel.
    Äripäev ei ole mitte kuidagi vaba turumajanduse vastu. Me ei arva, et kõik hinnad peaks olema kõrgemalt poolt paika pandud. Me usume majandusvabadusse, me arvame, et iga ettevõte tootku seda, mida tahab, ja müügu seda sellise hinnaga, millega tahab. Või millega müüa õnnestub. Küll aga on konkreetsel juhul tegemist kohustusliku tootega. Lisaks on meie arvates taunimisväärne kaasata oma äri eduks riigiametnike abi, kirjutada oma äri eduks seadus. Aga just nii see lugu praegu tundub. Miks muidu on see uus eelnõu seltside poole kaldu? Miks muidu ei olnud uue liikluskindlustusseaduse välja töötamisse kaasatud kõik osalised, näiteks kindlustusvõtjate huvide eest seisvate Eesti Kindlustusmaaklerite Selts ja tarbijakaitseamet?
    Rohkem tulu, vähem kulu! Uue seaduse eelnõu läbilugemisel jääb meile kindel veendumus, et kohustuslikku liikluskindlustust pakkuvad seltsid on rahakottide kaitseks asunud otsima viise, kuidas tulusid suurendada ning väljamakseid vähendada.
    Toogem uuest eelnõust mõned näited: kui seni sai sõidukiomanik juhul, kui ta sõidukit ei kasuta (sõiduk oli garaažis, remondis, müügis), kindlustuslepingut sõlmimata hakkama kaks aastat, siis nüüd vaid ühe. Aasta möödudes nõutakse kindlustusvõtjalt kolmekordse kindlustusmakse tasumist! Lihtsalt vara omamise eest karistuse (mis see kolmekordne kindlustusmakse muud ikka on) ette nägemine on pretsedenditu. Mis veelgi "parem" - selle kolmekordse kindlustusmakse sissenõudmine toimub eelnõu järgi kohtutäituri kaudu sundtäitmisega ja ilma kohtumenetluseta. Täiesti vabalt võib juhtuda, et ühel hetkel avastab sõiduki omanik, et täitur on kolmekordse kindlustusmakse tema kontolt lihtsalt maha võtnud.
    Lisaks on kindlustusvõtja võimalused kindlustusseltsi vahetamiseks väga piiratud. Kindlustusvõtja võib eelnõu kohaselt kindlustusseltsi vahetada vaid juhul, kui ta esitab sellekohase avalduse vähemalt 14 päeva enne kindlustusperioodi lõppu.
    Äripäeva arvates pole see eelnõu jõustumiseks veel küps. Tuntud autokogujast riigikogu liige Aivar Riisalu hakkas igatahes uue seaduseelnõu sisu kuuldes lausa ropendama. See annab veidigi lootust, et eelnõu oma praegusel kujul riigikogust ludinal läbi ei lähe.
    See teema on oluline, sest puudutab enam- vähem kõiki Eestimaal toimetavaid täiskasvanuid - liikluskindlustus on kohustuslik. Tegelikult muidugi on kindlustusseltsid vaikselt oma haaret laiendamas - täpselt kuu aja pärast lisandub kohustuslike liikluskindlustujate perre veel üks rühm - mopeediomanikud. Naljaga pooleks, kuid praegu jääb küll mulje, et peagi peavad ka jalgratturid liikluskindlustuslepinguid sõlmima hakkama. Või mis, tegelikult osaleb ju ka jalakäija liikluses - vajab ju temagi kohustuslikku liikluskindlustust!
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.