Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Google jätkab tulemustega üllatamist
Analüütikud jäid pika ninaga. Google teatas meie aja järgi öösel vastu reedet tulemustest, mis kerge vaevaga põrmustasid enamiku Wall Streeti prognoosidest tänu üha suuremale internetireklaami nõudlusele, mis omakorda pani ka firma aktsia rallima.
Internetihiiu teatel kasvas nende teise kvartali puhaskasum 2,51 miljardi dollarini ehk 7,68 dollarini aktsia kohta. Aasta tagasi olid vastavad näitajad 1,84 miljardit dollarit ja 5,71 dollarit. Firma käive oli teises kvartalis 6,92 miljardit dollarit. Google'i teatel asvas teise kvartali puhaskasum 2,51 miljardini ehk 7,68 dollarini aktsia kohta. Aasta tagasi olid vastavad näitajad 1,84 miljardit dollarit ja 5,71 dollarit. Firma käive oli teises kvartalis 6,92 miljardit dollarit.
Veel neljapäeva hommikul saime lugeda, kuidas analüütikud kartsid, et Facebooki konkurendi Google+ käivitamine sööb firma kasumit ja tulemused tulevad oodatust nõrgemad. Ei midagi sellist.
Reklaamitulud muudkui kasvavad. Google lõikab tugevalt kasu reklaamist, sest n-ö tasuliste klikkide arv kasvas aastatagusega võrreldes 18% ehk veidi enam, kui analüütikud keskmiselt prognoosisid. Kasumit aitas tugevdada ka see, et keskmise kliki hind tõusis 12% võrra.
Tegu oli esimese kvartaliga, mil Google'it juhtis kaasasutaja Larry Page, kes vahetas firmat 10 aastat juhtinud Eric Schmidti välja selle aasta aprillis.
Esialgu paistab, et verevahetusest on firmal kasu olnud, kuid kaks kvartalit läheb veel kindlasti aega, enne kui saame uue juhi mõju paremini hinnata. Google'il igatahes tuleb raha juurde, neil ei ole kahju seda kulutada ning näis, kas nad suudavad Facebookile võrdväärset konkurentsi pakkuda.