Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vene alkoholismivastane kampaania rõhub Carlsbergi
Et Venemaa hoogustab võitlust alkoholismiga, oli Taani õlletootja Carlsberg sunnitud vähendama kogu aasta ärikasumi prognoosi. Sellele vaatamata säilitas reitinguagentuur Moody’s Carlsberigle Baa2 reitingu, mille väljavaade ost stabiilne, kirjutas Moody’se vanemanalüütik Yasmina Serghini-Douvin.
Karmimad õllemüügipiirangud on üldiselt krediidireitingule negatiivse varjundiga, kuna see kärbib Carlsbergi õllemüüki ja kasumit Venemaal, mis annab umbes 40 protsenti ettevõtte ärikasumist. Carlsbergile kuulub Venemaa suurim õlletootja Baltika, mille turuosa on Vene õlleturul 38,4 protsenti.
Ettevõte prognoosis, et sel aastal kasvab puhaskasum 5-10 protsenti, kuid varasem prognoos oli vähemalt 20 protsendine kasumikasv. Ärikasumiks peaks tulema 10 miljardit Taani krooni, võrreldes 2010. aasta 10,25 miljardi Taani krooniga.
Carlsberg teatas, et Vene õlleturg kahanes teises kvartalis kaks protsenti ning 2011. aastal peaks turg langema madala ühekohalise numbri võrra.
Vene valitsus otsustas juulis, et üle viie protsendise õlle müük keelustatakse paviljonides ja kioskites. Valitsus keelab õlle müügi kella 23 kuni kella 8ni ning laiendab müügikeeldu ka teistele alkoholitoodetele alates 2013. aasta jaanuarist. Meedias keelustatakse alkoholi reklaamimine alates 2012. aasta juulist. Lisaks nendele meetmetele jõustus juba 2010. aasta jaanuaris õlleaktsiisi 200 protsendine tõus.
Carlsberg on konkurentidest sõltuvam Vene õlleturust. Anheuser-Busch InBevi turuosa on Venemaal 16 protsenti (reiting Baa1 stabiilne), Heineken (reitinguta), Efes (reitinguta) ja SABMiller (Baa1 stabiilne) koos Carlsbergiga kontrollivad enam kui 80 protsenti Vene õlleturust.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.