Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ega ainult Eestis ei kisu oskustöölistega kitsaks
Hiljuti võis lugeda, kuidas Eestis on energeetikas kõvasti andekaid töökäsi kümneaastases perspektiivis puudu. Ja see ei ole ainus ala Eestis, kus hea tööjõuga on kitsas käes.
Reedel kirjutas Bloomberg, et Saksa autotootjad toodaks küll kõvasti rohkem luksusautosid, aga insenere napib. Olemasolev tööjõud vananeb. Et noored lähevad aina vähem tehnilisi erialasid õppima, kasvab Saksamaal inseneride puudus. Saksa inseneride liidu andmetel kasvas mullu puuduolevate inseneride arv rekordkõrgele, 77 000ni.
BMW plaanib palgata 800 töötajat Lepzigi tehasesse, et laiendada i3 elektriautode ja i8 hübriidautode tootmist. Porsche vajab 17 km kaugusel olevasse tehasesse, kus peaks tulema välja uued Cajun'id, enam kui tuhandet töötajat.
"Kuni umbes kaks aastat tagasi ei olnud praktiliselt üldse kuulda, et selles piirkonnas oleks raskusi haritud tööjõu leidmisega," ütles Leipzigi linnapea Burkhard Jung. "Nüüd paistab olevat muutnud probleemiks vabade inseneride vähesus."
Tööjõupuudus ähvardab Saksa autotootjate BMW, Porsche, Volkswageni ja Daimleri konkurentsivõimet, et laiendada tootmist ja kiirendada elektriautode arendamist.
BMW tahab kasvatada selle aasta 1,6 miljonilt sõidukilt 2020. aastaks tootmist kahele miljonile sõidukile. Selleks on tööjõudu juurde tarvis. Suurendatakse survet kõrgkoolidele. Noored lahkuvad poole õpingu pealt tööle. Üks saksa inseneriks õppija pidi vaid kirjutama kaks töösooviavaldust ja maandus esimese aasta 40 000eurose aastapalgaga tööle.
Investoritele väga ei meeldi, aga tööjõukulud lähevad üles. Autoinseneride aastapalk on Saksamaal tõusnud 2005. aastast 7,6 protsenti, mullu 48 725 eurole. Juhtimisotsuste tegijate sissetulek on kasvanud 19 protsenti, 84 200 eurole. Arvestades elanikkonna vananemist Eestis ja tööjõu vaba liikumist, on meilgi pikaajalise palgatõusu surve eeldused olemas.