Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubanduskeskused liialt ühte nägu
Seven Real Estate Advisorsi konsultandi Marko Kiviranna ülevaatest selgub, et Tallinna kesklinna kaubanduskeskused on pea äravahetamiseni sarnased.
Tallinna kaubanduskeskused on enamjaolt suunatud kogu perele. Soovitakse, et kõik igapäevased vajadused saaksid kaetud ning et samast kohast oleks võimalik soetada kodutarbeid, mööblit ning hobi- ja spordivarustust. Samuti püütakse mõelda vaba aja veetmise võimalustele, sh toitlustuskohtadele. Erinevus seisneb selles, et mõnel keskusel on mõne kaubagrupi osakaal suurem ning mõnel puudub mõni kaubagrupp täiesti. Siiski on pea igal populaarsel keskusel oma tugev külg ette näidata.
Kõigil keskustel, v.a Foorum, on üldjuhul ka suur ankur - toidupood. Toidupoed tagavad külastatavuse. Seeläbi mõjutatakse inimese käitumisharjumusi ning luuakse sünergia ülejäänud kauplusi silmas pidades. Samuti on väga oluline, et keskuses oleks tagatud igapäevateenused: pank, keemiline puhastus, rätsep, kingsepp, kellassepp, lukussepp ning lemmikloomapood. Vähem tähtis pole see, et keskus asuks aktiivse maantee/tänava ääres.
Viru keskuse kontseptsioon on keskenduda eelkõige uute, huvitavate ja trendikate kaupade-teenuste pakkumisele, luua külastajale terviklik keskkond ning võimaldada parimaid ajaveetmisviise ja tarbija elustiilist tulenevate vajaduste rahuldamist.
Kontseptsioon näeb ette tervikliku ja külastajatele mugava ostukeskkonna kujundamist. Tegutseme selles suunas, et luua teemapiirkonnad, millest on praeguseks keskuse erinevates osades kujunenud alad ilutoodetele, moekaupadele ning kultuuri- ja spordihuvilistele.
Rocca al Mare keskus on kogu perele mõeldud keskus, mille peamine klient tuleb Haabersti ja Mustamäe piirkonnast.
Kristiine keskus konkureerib pigem kesklinnas asuvate keskustega, on moele suunatud ning meelitab just kesklinnas liikuvaid inimesi.