Facebookis ole siiras. Kuidas firma fännilehte tööle panna?

Mariliis Pinn 15. september 2011, 00:00

"Suhtlus sotsiaalmeedias peab olema siiras ja sisaldama ettevõtte siseelu nüansse," ütles internetiekspert Indrek Vainu. Inimene teeb hommikul arvutit avades esimesena lahti mailboksi ja siis Facebooki - nii jääb see terveks päevaks. "Seal on vahetu kommunikatsioon kõrgel tasemel," seletas Vainu. "Võimalik on ka väline spetsialist palgata, kuid siis ei ole tegu vahetu suhtlusega, vaid uudisvoog on kaalutletud ja inimesed saavad sellest aru. Ettevõte pole vaid pakkumised, tooted ja lepingud, kus näpuga järge ajada, vaid ka emotsioonid ja muud ägedad asjad," rääkis Vainu, kelle meelest peaks firmas olema näiteks sotsiaalmeedia kuraator, kes kogub ainest kogu ettevõttest, kirjutab, teeb pilti ning kokkuvõttes annab organisatsioonile inimliku näo.

Hääbuv konto peletab. Eriti hulluks peab ta aga olukorda, kus tubli turundusinimene on teinud suure hooga ettevõttele Facebooki konto, aga siis on hoog raugenud ja viimasest postitusest on pool aastat möödas. Sellisele lehe sattunud kasutaja tagurdab sealt kohe välja ning vaevalt tal hea mulje asjast jääb. Kerkib ju küsimus, kas selline firma on üldse olemas.

Odav kliendihaldus. "Tegu on parima kliendihaldustarkvaraga - seal on kasutajate hankimise, sidumise ja mõjutamise funktsionaalsused, hea võimalus klientide kontakte koguda, hallata ja neile tõelist tähelepanu pöörata. Tavaliselt saadakse kliendi kontaktid lepingutest ja tavapärane suhtlus käib aeglaselt kirja teel, dialoogi astumine helistamise teel on kallis ning enamasti seotud mingi toote pakkumise või reklaamiga," selgitas Vainu.

Sotsiaalmeedia annab kliendiga dialoogiks suurepärase võimaluse. Tagasiside on väga vahetu ning sunnib ettevõtet pidevalt parema teenuse nimel pingutama. Sotsiaalmeedias osalemine ei ole mitte ainult võimalus, vaid täiendav kohustus pakkuda oma klientidele väga head teenindust ka internetis. Oma Facebooki lehte arendades on meil eesmärk, et uudised oleks oodatud ning annaksid mõtteainet ja soovi diskussioonis osaleda üldkultuurilistel teemadel. Raamatusõbrad on intelligentsed inimesed ja kindlasti ei taha me püüda nendelt meeldib-klikki odavate meetoditega ning lati alt minekuid ei tohi me lubada. Neil peab olema mõjuv põhjus meie lehele tulla ja loodame seda "Raamaturiiuliga" saavutada.

Lisamälu kliendile. Virtuaalne raamaturiiul on loodud igale lugemist armastavale inimesele põnevaks lisamäluks. "Raamaturiiulisse" saab üles panna loetud raamatud ja neid sõpradega jagada. Lisaks on olemas riiul "Mis raamatut endale soovin" - hea võimalus kingivihjeks ning loomulikult on ka kommenteerimise võimalus.

Sõpra usaldatakse. Alati ei ole kõik raamatud lõpuni lugemist väärt või on nii head, et tuleb anda kaasa lugemissoovitus ning oma raamatumuljeid avalikult jagada. Kõige usaldusväärsem soovitaja on paljudele just sõber. Selles peitub ka rakenduse ja Facebooki sünergia võlu - inimesed on juba leidnud oma sõpruskonna internetis ning rakenduse loojatel pole mõtet erinevate võrgustikega võistelda, vaid pigem koostööd teha. "Raamaturiiul" on võimalus kaasata kõiki meie lehe järgijaid sisu ka ise looma.

Facebooki ja e-äridega tervikuna tegelevad Rahva Raamatus e-äri- ja turundusjuht koostöös. Väljastpoolt maja on meil abiks IVY Solutions. "Raamaturiiuli" rakenduse tehnilise poole autor on Indilo Wireless.

Sotsiaalmeedia võtmeküsimus on kahepoolne suhtlus. Oksjonid on pigem tarbijamängud kui müügikampaaniad. Erinevad mängulised aktsioonid aitavad meil kaasata oma kliente ning elavdada nende aktiivsust sotsiaalmeedias. Ühtlasi on see meile endile hea indikaator klientide ootuste kaardistamisel (leida uusi müügiformaate, millega kaasate kliente).

Pilk peal. Oleme proovinud mitmesuguseid formaate: näiteks katsetanud pöörd- ja tavalist oksjonit, grupipakkumisi jms ning jäänud maailmas sellega silma. Töötame pingsalt, et saavutada suuremat nähtavust ka välisturgudel. Estonian Airi korraldatud kampaaniaid on toodud eeskujuks ülemaailmsetes lennundusuudiseid vahendavates kanalites, nagu www.airlinetrends.com, www.simpliflying.com, www.boarding.no jm.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 19:01
Otsi:

Ava täpsem otsing