Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Venemaa uus autotootja ?-AUTO toob turule hübriidi
Venemaa uus autotootja ?-AUTO kinnitas, et esimene tootmisküps mudel ?-crossover läheb Sankt-Peterburgi lähedale rajatavas tehases tootmisliinile tuleva aasta lõpus, kirjutas autoportaal What Car.
Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, on tegemist ühe huvitavaima autoga, mida erinevad autotootjad on maailmale viimastel aastatel pakkunud. Nimelt töötab see auto sarnasel põhimõttel, nagu ülipopulaarsed Opel Ampera ja Chevrolet Volt, kuid viimaste ülikallid liitium-ioonakud on asendatud palju odavamate superkondensaatoritega.
Teisisõnu, tema kahesilindriline turboga varustatud 60 hj bensiinimootor ei ole mitte auto edasi liigutamiseks, vaid generaatori käitamiseks, mis toodab elektrienergiat superkondensaatoritele. Need omakorda toidavad kahte elektrimootorit, mille koguvõimsus on võrreldav 2-liitrise ja 150 hj sisepõlemismootoriga.
Kuna autol puuduvad ülikallid akud, siis on katema hind elektriauto mõistes soodne: 350 000 – 450 000 rubla, sõltumata varustustasemest, ehk 8300 kuni 10 640 eurot.
Kui Frankfurdis oli auto alles üsna toores kontseptsioon, siis eelmisel nädalal avaldas tootja ?-crossoverist uued fotod, mis näitavad autot juba märksa elutruumas olekus.
Tegemist on väikese linnamaasturiga, mis oma suuruselt on võrreldav Venemaal ülipopulaarsete Lada Niva ja Chevrolet Nivaga, tema kliirens on 210 mm, mis annab silmad ette nii mõnegile märksa kogukamale linnamaasturile.
Nelikveoline ?-crossover on suuteline sõitma kaks kilomeetrit ainult elektri jõul ja edasi kulutab generaatorit toitev bensiinimootor keskmiselt 3,5 l/100 km kohta. Autol on kaalu kergendamise huvides üks 20 liitrine bensiinipaak, samuti on ta varustatud maagaasi tankimiseks mõeldud balloonidega (kokku 140 l).
Ehk tema mootor on suuteline töötama nii bensiini, kui maagaasi toitel ning kui mõlemad paagid täis tankida, suudab auto läbida ühe tankimiskorraga 700 km.?-crossoveri tippkiiruseks on 130 km/h, tema kiirendusvõime sõltub paljuski sellest, millises töörežiimis parasjagu sõidetakse. Kui auto on ECO-reziimis, on kiirendusajaks paigalt kuni 100 km/h 12 sekundit. Kui sõidetakse SPORT-režiimis, siis 10 sekundit ja kui GREASY-režiimis, siis 14 sekundit.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.