Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
LHV käib välja miljoneid turuosa võitmiseks
Pensionifondide turul septembris kolmanda koha hõivanud LHV-l ei paista kasumiteenimisega kiiret olevat, selle asemel eelistatakse kasvada.
Rain Lõhmus märgib oma valdusfirma Lõhmus Holding värskelt avaldatud 2010. aasta aruandes, et LHV Pank ja LHV Varahaldus jõuavad kasumisse alles mitme aasta pärast.
"2010. aastal arenes jõudsalt konsolideerimisgruppi kuuluvate LHV Pank ja LHV Varahaldus tegevus. Lähtuvalt investeeringute pikaajalisest iseloomust ootame kasumisse jõudmist siiski alles vastavalt 2013. ja 2014. aastal," on kirjas aruandes.
Eesti parima tootlusega II pensionisamba fonde haldav LHV Varahaldus on väga suure turunduskulu tõttu jäänud 2010. aastal 17,9 miljoni krooniga kahjumisse (1,14 mln eurot). Ka LHV Pank näitas hüppeliselt kasvanud tegevuskulude tõttu eelmisel aastal 13,5 miljoni kroonist kahjumit (0,86 miljonit eurot).
Lõhmus rääkis septembris toimunud Äriplaani konverentsil, et LHV Pangal on ambitsioon saavutada 2013. aastal 500 miljoni eurone varamaht ning jõuda sellega Eestis suuruselt 5. pangaks. Praegu hoiab LHV varamahu poolest pankade seas alles 10. kohta.
"Peame turundust üheks väga oluliseks valdkonnaks, millega ise tegeleda, mitte seda väljast osta," põhjendas LHV Panga juht Erki Kilu suurt turunduskulu.
LHV Panga otsene turunduskulu on tänavu umbes 1,4 miljonit eurot, millest enamuse moodustab meediakulu.
Järgmise aasta täpne eelarve pole Kilu sõnul veel kinnitatud, kuid ilmselt turunduskulu kasvab veelgi kuna pank on turule toomas uusi laenutooteid eraklientidele.
Sampo panga juht Aivar Rehe nõustus, et pank peab alati olema turul nähtav. "Sama käekirjaga tuleb turundada erinevaid pangatooteid ning olla nähtav erinevate teenuste ja toodetega," tõdes ta. Sampo kulutab aastas suurusjärgus 1 miljon eurot turundustegevustele ja tulevikus plaanitakse kulutused samaks jätta.
Nordea turundusdirektori Piret Reinsoni sõnul on Nordea turunduseelarve kindlasti oluliselt väiksem kui konkurentidel ning seda targemini peab pank toimetama. Samas ei nõustu pank oma turunduskulu suurust avalikustama.
Ka SEB ja Swedbank ei soostunud avalikustama oma turunduskulu mahtu. Mõlema kinnitusel jääb turunduseelarve järgmisel aastal praegusele tasemele.
Pikemalt loe tänasest Äripäevast. Vajadusel osta
päevapilet või telli leht
siit.
Autor: Birjo Must, Anu Jõgi
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.