Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Schibsted hoiatab nõrga reklaamituru eest
Norra meediakontsern Schibsted tuli täna välja enam-vähem prognoosidele vastava kolmanda kvartali tulemusega, kuid hoiatas, et praeguses majanduskeskkonnas valitseb ebakindlus reklaamituru väljavaadete suhtes.
„Kui ebakindel finantssituatsioon jääb kestma, mõjub see tõenäoliselt negatiivselt ka reklaamiturule,“ vahendab uudisteagentuur Reuters meediafirma kvartalitulemust.
Aruandes tuuakse välja, et ajalehtede tiraaž on digitaalmeedia pealetuleku tõttu surve all. Samas oodatakse aga just online-tegevuses head kasvu.
Schibstedi EBITDA (kulumieelne ärikasum) kahanes aastatagusega võrreldes 6% ja ulatus 531 miljoni Norra kroonini (Reutersi andmeil oli analüütikute keskmine kasumiootus 523 miljonit krooni).
Schibstedi käive kasvas aga aastatagusega võrreldes 5% ja ulatus 3,38 miljardi Norra kroonini. Olulisel panuse andis online-sektor, mille kasv ulatus 18%ni.
Schibsted on eraldi välja toonud ka Eesti Meedia kontserni (peamised käibeallikad Postimees, Kanal 2, Kroonpress) tulemused, millest nähtub, et kolmandas kvartalis kasvas meediakontserni käive võrreldes aastatagusega 3% ning ulatus 17 miljoni euroni.
Samas on aga kahanenud EBITDA kasum 1,6 miljonilt 1,2 miljonile eurolei. Schibsted täpustab, et Eesti Meedia reklaamikäive on aastatagusega võrreldes 10% kasvanud, kuid ajalehtede-ajakirjade tiraažid kahanenud.
Meediakontsern teatas, et keskendub jätkuvalt kuludele ja kasumlikkuse tõstmisele.
Schibstedi aktsia on tõusnud täna Oslo börsil 4,8%, tasemeni 142 Norra krooni.