Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Söögikohad kui kullaaugud
Erinevalt Eestist on üle suure lombi restoranisektor just see, mis on investoritele pakkunud vägagi rasvast tootlust.
Investeerimissait Motley Fool avaldab värskes analüüsis, et restoranisektor (kui täpsustada, siis pigem kiirtoidusektor) on USAs olnud viimase kümnendi üks põhjuseta tunnustamata jäänud sektoritest. Kui enam kui 50 restoraniketti haldav National Restaurant News indeks on viimase dekaadi juures tõusnud 130 protsenti, siis turg tervikuna (S&P 500 indeksi alusel) kõigest 4 protsenti.
Miks siis toitlustuskettidesse investeerida? Eelkõige seepärast, et inimesed vajavad alati toitu ning söögikohad on üks esimesi kohti ja võib-öelda ka meelelahutusi, kuhu palgapäevast üle jääv vaba raha suunatakse. Toidu järgi on üldiselt stabiilne nõudlus ning restoranide käivet ei suuda mõjutada ei tehnoloogia areng, innovatsioon ega ka geopoliitilised sündmused. Samuti ei ähvarda toitlustussektorit toodete ja teenuste sisseostmine.
Restoranifirmade edust annab aimu maailma kõige tuntuim kiirtoidukett McDonald`s, mis on alates on 1965. aasta börsidebüüdist näidanud ligi 300 kordselt aktsiahinna tõusu (keskmiselt ca 15% aastas). Siia otsa lisanduvad veel dividendimaksed. Praegu oMcDonald`si dividenditootlus 3,0%. Äramärkimist väärib veel fakt, et üleüldise aktsia- ja võlakirjaturgude languse taustal tegi McDonald`si aktsia novembri alguses tipptasemeid, ületades esmakordselt ajaloos 95 dollari joone.
Pikemalt loe suure potentsiaaliga kiirtoidufirmade aktsiatest tänasest Äripäeva paberlehest või osta päevapilet
siit.