Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air võib tõsta piletihindu

    Estonian Air plaanib tõsta piletihindu, kuna aasta alguses jõustus Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside heitkoguse ühikutega kauplemise skeem.

    Inglisekeelse lühendi ETS järgi tuntud skeemil on pikaajaline mõju piletihindadele, see mõjutab ligi 500 reisijatevedu korraldavat lennuettevõtet, teatas Estonian Air. ELi hinnangul peavad lennukompaniid lisakulude katmiseks suurendama piletihinda 6-9 euro võrra lennu kohta. Seega võivad heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemi rakendumisel edasi-tagasi lennu piletihinnad kerkida 12-18 eurot.
    "Estonian Air on viimase aasta jooksul investeerinud konsultatsiooniteenustesse ja muudesse toimingutesse, et olla võimeline täitma uusi standardeid. Meil on heameel tõdeda, et Estonian Air on täielikult valmis liituma heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemiga," lausus Estonian Air juht Tero Taskila.
    Tema sõnul on Eesti lennufirma uusimatesse lennukitesse ja mootoritehnoloogiasse investeerides käinud maha pika maa, et oma heitmeid vähendada. "Meie piloodid suudavad tegutseda palju ohutumalt ja kütusesäästlikumalt kui kunagi varem. Sellest hoolimata tekitab uue süsteemiga liitumine täiendavaid kulusid ja Estonian Air peab heitkoguse ühikuid juurde ostma, kuna lendude maht suureneb," rääkis Taskila.
    Estonian Airi juhi sõnul pühendub lennukompanii sellele, et saavutada neutraalne süsinikuheitmete kasv aastaks 2020. "See tähendab investeerimise jätkamist lennuseadmetesse, toimingutesse ja inimestesse, et vähendada heitmeid järk-järgult. Lisaks peab lennundussektori infrastruktuur heitmete vähendamisele kaasa aitama. Lennuliiklus, lennujaamade toimimine ja muu taoline peab tulevikus muutuma lennufirmade jaoks efektiivsemaks, sest see annaks võimaluse sooritada madalama heitmekogusega lende," märkis ta.
    Taskila ütlusel uurib Estonian Air ka võimalusi alternatiivkütuse kasutuselevõtuks. "Samas on ääretult kahju, et ETS-süsteem ei anna eeliseid neile, kes kasutavad madalama süsinikuheite tasemega kütust. See seab lennufirmad raskesse olukorda, kuna võimalus investeerida ETSi raha alternatiivse kütuse allikatele annaks otseselt tuntava mõju keskkonnale. Selle asemel tasuvad ettevõtted ETSi makse, ilma et neil oleks võimalus näha, kuidas seda keskkonnamõjude parandamiseks kasutatakse," selgitas ta.
    Eesti rahvuslik lennufirma Estonian Air pakub hetkel otselende 25 sihtkohta Euroopas, Skandinaavias ja SRÜ riikides. Estonian Air teatas hiljuti uute sihtkohtade avamisest selle aasta kevadest, sh Helsingi, Riia, Jyväskylä, Hannover, Viin, Veneetsia, Kokkola/Pietarsaari, Joensuu, Kajaani ja Tbilisi.
    Estonian Airist kuulub 90% Eesti riigile ning 10% endisele suuromanikule, Skandinaavia lennufirmale SAS.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.