Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn soovib Väo sõlmele uut auditit
Tallinna linnavalitsus otsustas, et Väo uue liiklussõlme detailplaneeringule peaks tellima liiklusohutuse auditi, maanteeamet on aga selle vastu.
Seni on maanteeameti vastutusel tellitud liiklusohutuse audit Väo sõlme tehnilisele projektile, kuid selles auditis jäi tähelepanu alt välja tankla rajamine keset liiklussõlme. Just ringteega liiklussõlme keskele kavandatav tankla on detailplaneeringule vastuväite esitanud teedeinseneride Raul Vibo ja Ain Kendra hinnangul kogu liikluslahenduse suurim probleem.
Eraldi detailplaneeringu auditeerimine ei olnud Väo sõlme projekteerimisel kohustuslik (praegu kehtivad määrused nõuavad auditit mõlemas etapis) ning sellele rõhub ka lisaauditi vastu olev maanteeamet. Kui täiendav audit peaks Väo sõlme liikluslahenduse ohtlikuks tunnistama, võib juhtuda, et sõlme rajamiseks eraldatud euroraha jääb ajalimiidi ületamise tõttu kasutamata. See omakorda on üks põhjus, miks maanteeamet täiendavast auditist kuuldagi ei soovi.
Küsimus ka ohutuses. “Tallinna linnavalitsus peab siiski vajalikuks lisaks tehnilise projekti liiklusohutusauditile, kus ei analüüsitud tankla rajamist (detailplaneering näeb ette Olerexi tanklat otse liiklussõlme keskmes – toim), tellida ka täiendav liiklusohutusaudit,” ütles Tallinna linnaplaneerimise ameti juht Anu Hallik-Jürgenstein. “See on kaalutlusotsus ja oleme sellest teavitanud ka maanteeametit, kes peaks uuringu tellima,” märkis Hallik-Jürgenstein. Ta lisas, et põhimõtteliselt on võimalik, et maanteeamet ei nõustu täiendava uuringuga ning esitab oma argumendid, miks nad ei pea seda vajalikuks. “Sellisel juhul peame meie kaaluma nende põhjendusi ja otsustama,” selgitas Hallik-Jürgenstein.
Maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger ütles, et ei pea täiendava auditi tellimist vajalikuks. “Ekspertiis toob välja, et teeprojekti realiseerimisel paraneb tunduvalt liiklusohutus ja liiklejate mugavus,” toonitas Tagger.
Taggeri viidatud ekspertiisi taust on aga see, et kuna tehnilise projekti liiklusohutuse auditi tellis tanklast huvitatud Olerexi kulul sellesama projekti koostanud K-Projekt, oli maanteeamet Äripäeva survel sunnitud tellima auditile täiendava ekspertiisi, kummutamaks huvide konflikti kahtlust. Kuigi ekspertiis oli üldiselt positiivne, on selles soovitus kaaluda tanklast loobumist. Maanteeamet rõhub aga tanklast rääkimise asemel terviklahenduse paremale ohutustasemele võrreldes praeguse ristmikulahendusega. Osapooled räägivad seega justkui aiast ja aiaaugust.
Tallinna linnavalitsus on teinud maanteeametile ettepaneku täna kohtuda, et arutada täiendava liiklusohutuse auditi vajadust. Kuidas kokkuvõttes otsustatakse, selgub lähiajal.