Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saledam SAS vajab ikka veel kärpenuga

    See oht on möödas, et Skandinaavia lennukompanii SAS täna-homme pankrotti läheb, kuid ametiühingutega maratonkõneluste järel saavutatud kokkulepe palgakulude vähendamiseks on alles esimene samm õiges suunas.

    Taani majandusleht Börsen kirjutab täna, et SASil tuleb kulude kärpimist jätkata. Kui rehkendada, et uute kokkulepete järel on SASi kulud ühe reisijakilomeetri kohta alanenud praeguselt 81 öörilt (0,1086 eurosendilt) 74 öörile (0,0992 eurosendile), on sama näitaja Norwegianil, keda SASi juhtkond oma peamiseks rivaaliks nimetab, vaid 46 ööri (0,0617 eurosenti). Lufthansal on see näitaja 64 ööri ja Ryanairil lehe andmeil 25 ööri.
    „Praegusel kujul ei ole SASil ikka tulevikku,“ ütles ABG Sundal Collieri aktsiaanalüütik Lars Heindorff, märkides, et ka SASi nädala eest välja hõigatud kärpeplaanist ei piisa, et firma kulutase konkurentsivõimeliseks muuta.
    Need kolm miljardit Rootsi krooni, mis firma kogu säästukavaga kokku hoida plaanib, moodustavad SASi kuludest vaid 7-8%.
    Plaani arvab ebapiisavaks ka konsultatsioonifirma Aeropol lennundusanalüütik Anders Lidman.
    „SAS arvab, et säästukava avab ukse uude helgesse päeva. Firmal tuleb aga aru saada, et vaja on täiesti uusi võtmeid,“ ütles Lidman, väljendades kahtlust, kas SAS viie aasta pärast enam alles on. „Igatahes mitte praegusel kujul,“ ütles ta.
    Lidmani sõnul on SASi üle 20 aasta halvasti juhitud. Firma on muutustele reageerinud liiga aeglaselt. Praegu ollakse olukorras, kus 90% tuludest tuleb Euroopast, kust tänases majandusolukorras on väge keeruline raha teenida.
    SAS vajab Lidmani sõnul kasvuplaani. „Ei saa ainult säästa. Iga kord, kui kuskilt kroon kokku hoida, vähenevad ka sissetulekud 50 ööri võrra,“ ütles ta.
    Rootsi majandusleht Dagens Industri kirjutab täna, et Rootsi riik hakkab nüüd uue hooga SASile kosilast otsima.
    „Tõenäosus, et me ostja leiame, on SASi ja firma töötajate vahel saavutatud kokkuleppe järel kasvanud,“ ütles Rootsi finantsturgude minister Peter Norman.
    SASi kreeditorid jäid praeguseks saavutatud kokkuleppega rahule ja on nõus firma rahastamist jätkama.
    SASi krediidiliin suureneb 3,1 miljardilt Rootsi kroonilt 3,5 miljardile. Pankadest on valmis firma rahastamist jätkama Danske Bank, DNB, Nordea, SEB, JP Morgan, Swedbank ja RBS. Lisaks paneb Wallenbergide tööstusperekonna fond, mis on Rootsi, Taani ja Norra riigi järel samuti üks SASi suuromanikke, välja 266 miljonit Rootsi krooni. Põhjala riikide osa krediidiliinis on 1,75 miljardit Rootsi krooni, millest lõviosa langeb Rootsi riigile. See laenuvahend vajab veel Põhjala riikide parlamentide heakskiitu.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.