Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lumesahatootja lõi lombi lainetama

    Meiren Engineering on on Skandinaavia turu juba lainesse löönud, nüüd üritatakse disaineri abil tooteid täiustades edasi areneda.

    Tegemist on insenerteenuseid pakkuva ja lumesahku tootva ettevõttega, mis tegutseb lisaks Eestile pea kõigil meie naaberturgudel. Algselt insenerettevõttest sai 2008. aastal ka lumesahku tootev ja disainiv ettevõte.
    Viimased aastad on olnud edukad, kuid alati tasub visata ettevõttele ka nn helikoprteripilk peale. Nii arvab Meiren Engineeringu juht Toomas Uibo.  "Tuleb endalt aegajalt küsida, et kas suund, kuhu liigutakse, on ikka see õige suund? Seda tuleks küsida just siis, kui läheb hästi," lausus Uibo novembris Baltika kvartalis disainiauditi tulemusi tutvustades.
    Meireni projekteerimisklientideks on Soome ja Eesti masinaehitusettevõtted, peamised sihtturud omatoodetele on Rootsi, Norra, Soome ja Balti riigid. Ettevõttes on välja töötatud hulk tooteperekondi nii veoautodele kui traktoritele. Toodete valmistamine tellitakse allhankena teistelt metallitöötlemise ettevõtetelt, kuid peamiselt sõsarettevõttest AS Paide Masinatehas.
    Võrreldes aastaga 2010 suurenes Meiren Engineeringu 2011. aasta müügitulu 70%, mis vastas igati planeeritud kasvule. Isegi ületas seda pisut. Käibe suurenemise peamiseks põhjuseks oli turupositsiooni tugevdamine Rootsis ja Soomes, kus sahkade müük kahekordistus. Uue turuna lisandus Island, kus lähiaastatel plaanitakse samuti turgu haarata.
    Vaikne tiik lõi keema. "Meil on kõik suured müügid juba tehtud, need tehakse tavaliselt peale jaanipäeva ära. Võrreldes eelmise aastaga tuleb tänavune aasta tagasihoidlikum. Eelmine aasta oli tõesti väga hea aasta," rääkis Uibo, kelle sõnul on tänavu erinevalt varasematest aastatest pandud rohkem rõhku tootearendusele, sest turg on järsku muutunud.
    "Me sukeldusime suhteliselt vaiksesse tiiki või lompi ja nüüd me oleme selle Skandinaavias keema või lainesse löönud ja püüame end selles uues laines uuesti teostada ja ise ka ellu jääda," lausus Uibo naerdes.
    Ettevõte raputas oma Põhjamaade konkurente, kes seni mõnusalt vanas rasvas peesitasid. "Meie konkurendid on ärganud. See on olnud pikalt suhteliselt muutumatu turg. Igas riigis on olnud üks tõsiseltvõetav maanteesaha tootja. Meie konkurendid on olnud mugavustsoonis, neil on olnud 80% turuosa, kuid meie oleme nende kaardid nüüd sassi ajanud," rääkis Uibo.
    Lumesahad ja disain?
    Vähe kuulnud kõrvale võivad tunduda sõnad lumesahad ning disain kokkusobimatud. "Keskmine masinatööstusettevõte Eestis arvab, et disain võrdub vorm ja värv. Et sellega asi piirdub. Tegelikult see on suurem teema. Vaadates meie valdkonda algab disain sellest, mida see autojuht peab tegema, et sahk masinale külge saada. Disain on ka tegevused, ergonoomika, mugavused, lisaväärtused. Ka teenusedisain, et kuidas me selle saha kliendile üle anname. Me ei räägi siin ainult värvist ja vormist, disain on kõikehõlmav," seletas Uibo.
    Ta lahterdas Eestis ettevõtted kolmeks. Ühed on need, kes disainivad ise enda majas seda, mis neile endale meeldib või püüavad kuskil kataloogides nähtut järele teha. Teised on need, kes lähevad kliendi juurde, küsivad, mida too tahab. Meiren soovib kuuluda kolmandasse gruppi ehk olla ettevõte, mis läheb kliendi juurde, küsib, mida klient tahab ja pakub ka lisandväärtust.
    Turul eristumine paisutab kasumlikkust.
    "Kõige olulisem punkt või mõte, mille mina disainiauditist välja võtsin, oli just tootearendus. Kui täna meie toodete arendamine baseerub sellel, et me küsime kliendilt, mida sa tahad ja kuidas oleks parem, siis edaspidi soovime tootele lisada ka midagi sellist, mida klient ei oska oodata. See ongi disaineri ja disainijuhi mõte ja ootused talle," rääkis Uibo.
    Seda, kui palju tänu disainilabori projektile ettevõte käibe ja kasuminumbrite osas juurde võita võib, Uibo prognoosida ei osanud. "Noh, ausalt öeldes pole seda otseselt arvutanud, kuid loomulikult on meil eesmärgid olemas, kuhu tahame kasvada ja me siiralt loodame, et see on üheks tõukejõuks, et seda saavutada," märkis ta.
    Disainibuldooser on pilootprojekt, mis on ellu kutsutud Eesti Disainikeskuse, majandusministeeriumi ning EASi poolt. Usutakse, et disaini enamal ja efektiivsemal rakendamisel on oluline rolli Eesti järgmiste aastate majanduse kasvus ja konkurentsivõime tõusus. Projektis osaleb kümme ettevõtet: Meiren Engineering, Datel, Baltika Grupp, Alpaka, Proekspert, Regio, Sorainen, Tallinna Sadam, Wendre, Elvior.
    Projekti strateegiline juht on Richard Eisermann, kes on strateegilise disaini konsultatsioonibüroo Prospect kaasasutaja ning aastaid teinud tööd disaini ja innovatsioonijuhina UK Design Councilis.
    Kommentaar:
    Miks on selliseid projekte ja mida see Meirenile juurde annnab?
    Martin Pärn, disainibüroo iseasi juht ja projektis disainibuldooseri projektis Meiren Engineeringule määratud disainer:
    Meiren soovib areneda ettevõttest, kes toodab häid lumesahkasid, ettevõtteks, mis pakub parimat teehooldustehnikat koos kaasnevate teenustega. Me ei vaata sahku mitte hooldusautode lisavarustusena, vaid osana toote-teenuse kooslustest. Et see kõik nii tööle hakkaks, tuleb kõik need elemendid süsteemi luua.
    Olles kaasatud arendustegevusse algusest peale, on võimalik disaini kordades enam tõhusamalt tööle panna. Disainer toob laua äärde kasutajate mõistmise ja kasutusmugavuse teemad, ühendab tehnoloogilised ja majanduslikud võimalused ettevõtte brändivisioonide ja kasutajatele olulise ja tähendusliku maailmaga - loob sisuliselt kauem kestvaid ja suurema lisandväärtusega tooteid. Buldooseri projektis on disain toodud ettevõtte juhtimise tasandile, olles nii osa otsustusprotsessist, mida ja miks arendada ning kuidas neid tegevusi kõige tõhusamalt ettevõtte enda arendusega siduda.
     
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Vastukaja: ravimimüügi mitte siiski nii väga varjatud maailmast
Oleme alati seisnud ravimite kättesaadavuse eest Eestis ning püüame olla riigile parim partner, kirjutab Eesti Ravimihulgimüüjate Liidu tegevjuht Teet Torgo vastukajana Äripäeva ravimituru-artiklitele.
Oleme alati seisnud ravimite kättesaadavuse eest Eestis ning püüame olla riigile parim partner, kirjutab Eesti Ravimihulgimüüjate Liidu tegevjuht Teet Torgo vastukajana Äripäeva ravimituru-artiklitele.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Konkursil edukas: puidutöösturist poliitiku firma varustab Loodusmaja
Loodusmaja ehitav Nordecon teatas, et Eesti suurima puithoone puitlahendused toodavad ja paigaldavad Peetri Puit ja EstNor.
Loodusmaja ehitav Nordecon teatas, et Eesti suurima puithoone puitlahendused toodavad ja paigaldavad Peetri Puit ja EstNor.
Tartu kultusbaar laieneb Riiga. “Teeme projekte, kui majandusel halvasti läheb”
Tartust alustanud ja koroonapandeemia ajal laienenud tuntud kõrts-kultuuribaar-joogikoht Möku on võtnud suuna lõunanaabrite juurde ja avab uue baari Riias.
Tartust alustanud ja koroonapandeemia ajal laienenud tuntud kõrts-kultuuribaar-joogikoht Möku on võtnud suuna lõunanaabrite juurde ja avab uue baari Riias.