Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Samsungi strateegial on oht läbi kukkuda
Eelmisel aastal loodeti, et Samsung edestab nutitelefoniturul kõiki konkurente. Paraku nii see polnud ja Samsungi kõige uuem nutitelefonide lipulaev Galaxy S4 valmistas pettumuse.
Samsungi arvates pidi Galaxy S4 olema revolutsiooniline toode, kuid omadustelt erines see ainult pisut Galaxy S3st. Samu vigu üritatakse sel aastal vältida uue lipulaeva Galaxy S5ga.
Galaxy S4 oli eelmisel aastal müüduim Androidi-telefon, kuid müüginumbrid olid väiksemad nii Samsungi enda kui ka Wall Streeti ootustest. Kuigi Samsung on endiselt nutitelefonituru liider, ei kasvatanud ta eelmisel aastal turuosa, ja seda vaatamata mitme aasta kiirele tõusule, kirjutas CNN Money.
See on mõjutanud ka Samsungi tulemusi. Neljandas kvartalis vähenes Samsungi kasum esimest korda pärast 2011. aastat. Samsungi ärikasum langes neljandas kvartalis võrreldes kolmanda kvartaliga 18 protsenti, 8,3 triljoni Korea vonini (5,7 mld euroni), olles väiksem kui analüütikute prognoositud 9,75 triljonit voni.
Teised tootjad astuvad Samsungi kandadele. Iga teine nutitelefonitootja suutis mullu toota aga telefoni, mis oli sama kiire ja suutlik kui Galaxy S4. Esimest korda on Samsungi mobiilistrateegiasse hakanud seetõttu tekkima mõrad.
Alates 2010. aastast, kui Samsungi nutitelefonide tõus algas, tootis Samsung telefone, mis olid konkurentidest kiiremad, suurema ekraani ja parema kaameraga.
Kuid eelmisel aastal muutusid teised nutitelefonitootjad leidlikumaks ja astusid Samsungile kandadele. Näiteks nägi ilmavalgust ilusa disainiga HTC One, suurepärase kaameraga Nokia Lumia 1020, Google’i Moto X ja iPhone 5S. Kõik need olid huvitavamad kui Galaxy S4.
Samsung vajab midagi enamat kui lihtsalt ilusaid tooteid suurte ekraanidega. Tarbijad on saanud aru, et paljudel Samsungi säravatel toodetel puudub sisu ning need on järjekordsed kallid seadmeid Androidi tootemeres.
Samsungile on suurenenud konkurents ka Hiinas, kuna 17. jaanuaril alustas Apple China Mobile’is enda iPhone’ide müüki.