Iga kuues eestlane ostis jõulukinke e-poest

Indrek Kald 29. jaanuar 2014, 16:26

Peagi täies mahus valmiva TNS Emori e-kaubanduse uuringu esimeste tulemuste kohaselt tegi 17% jõulukinke ostnud Eesti elanikest kingioste ka mõnest e-poest.

Tegemist on suundumusega, mis võib tulevikus ka Eestis hakata mõjutama traditsioonilist jaekaubandust, teatas TNS Emor.

"Tavakaubandusega võrreldes on e-kaubanduse osakaal jõulukingituste ostmisel siiski veel marginaalne – vaid 3% kingiostjaid ostis suurema osa oma kingitustest interneti teel," ütles TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi.

Samas viitas ta asjaolule, et suured välismaised kaubandushiiud nagu Macy's, JCPenney, Best Buy ja Wal-Mart on tunnistanud oodatust nõrgemat jõulumüüki. "Üheks oluliseks põhjuseks peetakse e-kaubanduse kasvu tõttu muutunud kaubandusmaastikku. Me teame, et internet on ka Eesti tarbijatele üha omasemaks ostukanaliks muutumas, kuigi Lääne-Euroopa näitajatele jääme praegu veel tublisti alla," märkis Jõgi.

Eksperdi sõnul on need esimesed tulemused laiemast e-kaubanduse osakaale kaardistavast uuringust, mis annab esmakordselt võimaluse hinnata e-kaubanduse positsiooni Eesti kaubandusmaastikul. Emori e-kaubanduse uuringu ühe teemana kaardistati 20 kaubagrupi (rõivad, raamatud, piletid, ravimid, reisid, kindlustus jms) hinnangulised osakaalud nii tava- ja e-kaubanduses kui ka kodumaiste ja välismaiste e-poodide osas. Samuti uuriti e-poodide tuntust ning peamist ostukohta.

Uuringu käigus küsitleti jaanuaris 991 eestimaalast vanuses 15-74 aastat. Uuringu aruanne valmib veebruari keskel.

TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. Viimane on osa Kantarist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    29. January 2014, 16:27
    Otsi:

    Ava täpsem otsing