Iga kuues eestlane ostis jõulukinke e-poest

Indrek Kald 29. jaanuar 2014, 16:26

Peagi täies mahus valmiva TNS Emori e-kaubanduse uuringu esimeste tulemuste kohaselt tegi 17% jõulukinke ostnud Eesti elanikest kingioste ka mõnest e-poest.

Tegemist on suundumusega, mis võib tulevikus ka Eestis hakata mõjutama traditsioonilist jaekaubandust, teatas TNS Emor.

"Tavakaubandusega võrreldes on e-kaubanduse osakaal jõulukingituste ostmisel siiski veel marginaalne – vaid 3% kingiostjaid ostis suurema osa oma kingitustest interneti teel," ütles TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi.

Samas viitas ta asjaolule, et suured välismaised kaubandushiiud nagu Macy's, JCPenney, Best Buy ja Wal-Mart on tunnistanud oodatust nõrgemat jõulumüüki. "Üheks oluliseks põhjuseks peetakse e-kaubanduse kasvu tõttu muutunud kaubandusmaastikku. Me teame, et internet on ka Eesti tarbijatele üha omasemaks ostukanaliks muutumas, kuigi Lääne-Euroopa näitajatele jääme praegu veel tublisti alla," märkis Jõgi.

Eksperdi sõnul on need esimesed tulemused laiemast e-kaubanduse osakaale kaardistavast uuringust, mis annab esmakordselt võimaluse hinnata e-kaubanduse positsiooni Eesti kaubandusmaastikul. Emori e-kaubanduse uuringu ühe teemana kaardistati 20 kaubagrupi (rõivad, raamatud, piletid, ravimid, reisid, kindlustus jms) hinnangulised osakaalud nii tava- ja e-kaubanduses kui ka kodumaiste ja välismaiste e-poodide osas. Samuti uuriti e-poodide tuntust ning peamist ostukohta.

Uuringu käigus küsitleti jaanuaris 991 eestimaalast vanuses 15-74 aastat. Uuringu aruanne valmib veebruari keskel.

TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. Viimane on osa Kantarist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. January 2014, 16:27
Otsi:

Ava täpsem otsing