Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Klienti püütakse kinni hoida
Reklaamikäive tõuseb tänavu prognoositavalt 5,2 protsenti, kuid klikijaht on jõudmas uuele tasemele ning tahvelarvutite müük on langemas, räägiti turunduskonverentsil The Best of Digital Marketing.
“Kui praegu jahivad kõik ettevõtted võimalikult suurt klikkide hulka oma kodu- või sotsiaalmeedialehel, siis uueks eesmärgiks on muutunud hoopis tarbija pühendumuse ja pikaajalise seotuse (engagement) püüdmine. Mõõdetakse aega, mille inimene veedab saidil või bänneril, jahitakse pikemat seotust kui vaid klikk, et ta jälle tagasi meelitada,” rääkis Media House Lithuania äriarenduse juht Arturas Olšauskas.
Inspired Digitali juht Arturs Mednis Lätist märkis, et praegu räägitakse veel eraldi digitaalturundusest, kuid tegelikult on see hääbuv mõiste, sest keegi ei räägi enam ju eraldi analoogturundusest. Digitaalmeediumid ongi tema sõnul praeguse turunduse standard.
Uue põlvkonna tähelepanu hajub kiiremini. Best Marketing Internationali juhi Hando Sinisalu sõnul hakkab reklaamitegijate jaoks täituma 30 sekundi kuldreegli murdumise õudusunenägu. “Peale kasvav põlvkond ei suuda jälgida järjest nii pikka reklaami, tähelepanu hajub kiiremini ning nad süvenevad mõnda muusse seadmesse. Aja mõõde on reklaamitööstuses oluliselt kokku kuivanud,” selgitas Sinisalu.
“Inglased, kes on tahvelarvutite vallas tõelised arvamusliidrid, ennustavad, et tänavu hoopis väheneb tahvelarvutite müük, vastupidiselt loodetud tõusule. Kes on seda omale tahtnud, on juba saanud, ning osa sellest seltskonnast on tahvelarvuti funktsionaalsuses paraku ka omajagu pettunud,” lisas Sinisalu.