Kinnisvaraarendaja: küttekulude tähtsus kasvab

Ken Rohelaan 05. veebruar 2014, 14:05

Kinnisvaraarenduse trend liigub suunal, kus aina rohkem väärtustatakse küttekulusid - uued majad muutuvad rohkem soojapidavaks, ütles Hausers Grupi arendusjuht Janno Parik.

Ehituse ja kinnisvaraarendusega tegeleva Hausersi arendusjuhi sõnul saab mitmekordseid küttekulude erinevusi näha juba näiteks võrdluses viis aastat tagasi ehitatud korteritega.

„Praeguste määruste järgi ehitatavate korterite küttekulud on kuni kaks korda madalamad võrreldes viis aastat tagasi valminud kodudega,“ ütles Parik. Tema sõnul on määrused ja standardid läinud nii palju rangemaks, et kütteenergia vajadus langeb.

Pariku sõnul liigub kinnisvaraarendus riiklikul tasandil selles suunas, et mingil hetkel on eesmärk 0-energiaga maja ehk hoone ei vaja täiendavat energiat väljast. „Maja suudab saada küttevajaduse taastuvenergialahendustega, alates päikesepaneelidest, mis on täna kõige levinum,“ ütles Parik.

Pindi Kinnisvara juhatuse liikme Peep Soomani sõnul otsivad arendajad uusi lahendusi - madalates majades lift, lisainvesteeringud energiasäästu ning lasteaedade ehitamine on näited, mille kaudu on hakatud näitama tulevastele arendajatele suunda.

"Ehkki hetkel on turul uute korterite põud, püüavad kinnisvaraarendajad siiski üksteist üle trumbata, otsides kliendile ka sisuliselt vajalikke lahendusi ning luues nii endale konkurentsieelist," ütles Sooman.

Lisandväärtus kui müügiargument. Tallinna kesklinnas, kus kinnisvara ruutmeetri hind võib ulatuda ligi 2500 euroni, on Pariku sõnul lihtsam täiendada toodet ehk korterit näiteks targa kodu lahendustega, kuhu hulka võivad kuuluda mobiiltelefoni vahendusel juhitavad ventilatsioon ja küttesüsteemid. „Iga aastaga muutuvad sellised teemad aktuaalsemaks ja tõenäoliselt millalgi tulevikus muutub ka standardiks,“ lisas arendusjuht. Tema sõnul on samuti võimalik kõrgema müügihinna puhul eelarvesse mahutada eksklusiivsemaid materjale ja keerukamaid ehituslahendusi.

Parik näeb praegu pakutavaid lisandväärtusi nagu liftid, lasteaiad ja säästulahendused peamiselt argumentidena, mis aitavad lihtsamalt müüa. Näiteks kolmekordse maja puhul lifti ehitamine ei pruugi esimese ja teise korruse elanike jaoks lisada täiendavat väärtust, kuid Pariku sõnul piisab mõnest kolmanda korruse ostjast, kes seda väärtustab ja ostuotsusele kaalu juurde annab.

Arendusjuhi teatel on lisandväärtust võimalik pakkuda pigem kallimates piirkondades, kus uudse lahenduse lisamine on võimalik äriplaani ära mahutada. Seda on keeruline teha madalamate hindadega ja kitsama eelarvega piirkondades.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. February 2014, 15:22
Otsi:

Ava täpsem otsing