Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Arenda tööstust kui start-up’i

07. veebruar 2014, 00:00

Eesti klassikalistel tööstus- ja tootmisettevõtetel on märksa paremad võimalused konkureerida väärtusahela kõrgematel tasemetel, kui esmapilgul paistab. Selleks peaks rohkem rakendama start-up-ettevõtetele iseloomulikke arendusmeetodeid – kliendikeskset kiiret ja paindlikku tootearendust ning fookustatud projektipõhist lähenemist.

Paljud ettevõtted on saanud aru, et laiemas plaanis ei suudeta hindu ja koguseid arvestades võistelda Aasia konkurentide ja suuremate Euroopa turgudega, näiteks Poola ja Türgiga.

Otsitakse uusi ideid, kuidas muuta oma tooteid atraktiivsemateks ja pakkuda kliendile suuremat lisandväärtust ning selle eest senisest rohkem raha küsida.

Tugevate külgede kasutamine. Hulk ettevõtteid on vastu võtnud targa otsuse keskenduda turgudele ja niššidele, kus nad saavad realiseerida oma tugevaid külgi. On mõistetud, et suudame pakkuda suurepärast kliendi ja turu muutuvatele vajadustele reageerimise võimet, kiiret ja paindlikku prototüüpimist, usaldusväärsust ning kliendikeskset tootearendust. Konkurentsieelise saavutamiseks traditsioonilistes tegevusvaldkondades on võetud kasutusele nii uusi tehnoloogiaid kui ka ärimudeleid, nutikaid IT-lahendusi.

Trigon Agri fond suutis näiteks suurendada oma põllumajandusvaldkonna tootlikkust Eestis, Venemaal ja Ukrainas tervelt 30% võrra. GPS telemaatika ja masinjuhtimise kasutamine koos saagi satelliit­seirega võimaldab neil välja arvestada seemnete, väetiste ja põllumajanduskemikaalide täpsed kogused ning seadmete optimaalseima kasutamise, mis toob säästu ja efektiivsuse kasvu. Rõivatootja Sangar pakub aga näiteks klientidele võimalust särke internetis ise kujundada ja tellida ning lasta toode koju saata.

Pühendunud tegutsemine. Tööstuse arendamine rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamiseks nõuab ressursse ning meeskonna pühendunud ja süsteemset tegutsemist. Et tagada kliendi ja toote omavaheline sobivus, peab iga arendusprojekt sisaldama tagasi­sidet ja testimist juba eos.

Innovatsiooni tuleb seejuures rakendada mitte ainult tehnoloogias ja toodete omadustes, vaid ka ärimudelites, rahastamises, organisatsiooni struktuuris ja klientide kaasamises.

Nii saavad isegi väikesed Eesti ettevõtted oma ressursse tõhustada, pakkuda maailma­tasemel tooteid ja kliendikogemust ning edukalt teenindada rahvusvahelisi kliente.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. February 2014, 19:29
Otsi:

Ava täpsem otsing